Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
IK heb een adsl aansluiting van wanadoo, een live box, hierop kun je twee computers aansluiten via een utp kabel, dit had ik ook gedaan , maar ikwilde er drie computers op aansluiten dus een router gekocht een sitecom 202, alles aangesloten en het werkte , ht heeft twee dagen gewerkt en toen had geen één computer meer internet.

AZie ik het goed dat er ook met een router geen drie computers aangesloten kunnen worden, of is het een kwestie van goed instellen

wie kan mij dit uitleggen

Volgens mij is het gewoon een kwestie van goed instellen. Het is een router met 4 poorten. Deze zullen er niet voor niets op zitten.
Aangezien het eerst wel heeft gewerkt zal je hem opnieuw/goed moeten instellen.

Waarschijnlijk zat er een beschrijving bij toen je de router kocht. Heb je de router via deze beschrijving geïnstalleerd?

Heb je iets extra's ingesteld waardoor de router niet meer werkte of was dit opeens het geval zonder dat je iets had veranderd?

Ligt het niet aan Wanadoo?
Heb afgelopen week een stuk bij Kassa gezien en de livebox schijnt voor telefonie erg slecht te werken, mensen die dagen niet kunnen bellen of onbereikbaar zijn. Speelt dit misschien ook bij jouw internet? Met 1 pc, kom je dan wel op internet? Niet dat ik er verder heel veel verstand van heb hoor, maar misschien kom je er een stap verder mee. Succes!

Geplaatst door orofor
Ligt het niet aan Wanadoo?
Heb afgelopen week een stuk bij Kassa gezien en de livebox schijnt voor telefonie erg slecht te werken, mensen die dagen niet kunnen bellen of onbereikbaar zijn. Speelt dit misschien ook bij jouw internet? Met 1 pc, kom je dan wel op internet? Niet dat ik er verder heel veel verstand van heb hoor, maar misschien kom je er een stap verder mee. Succes!
In dat geval zou je even comtact op kunnen nemen met wanadoo. Dit is iets wat ik heb gemist:confused:

M'n bovenburen hadden trouwens ook spontaan geen internet meer, was via Wanadoo. Bleek een of andere sukkel van een monteur filters (is een soort stekkertje) geplaatst te hebben bij verkeerde aansluitingen in de centrale kast op straat en hierdoor hadden diverse mensen geen internet meer. Een nieuwe monteur heeft meteen alle filters maar verwijderd, moet toch binnenkort gebeuren.
Je zou Wanadoo idd eens kunnen proberen. Is er trouwens geen lampje dat de status van het Wanadoo netwerk aangeeft, net zoals bij de normale Motorola modems?

Kijk eens op:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_dialoog&frm=60670&cat=606
Hier o.a. deze posting gekopieerd:
18 februari: wanadoo livebox direct + telefonie door cable1 laten installeren, heeft 2 dagen gewerkt (internet althans, hoe ik telefoon kan controleren weet ik niet). Kan nog steeds niet op internet. Vele malen gebeld, 1 x gelijk om 9 uur, kreeg toen om 09.20 uur eindelijk iemand aan de lijn (ik schrok er gewoon van). Probleem na 45 minuten nog steeds niet opgelost. Zou teruggebeld worden. Vijf dagen verder, nog steeds niet gebeld. Wil er graag vanaf, maar wel geld voor installeren terug + telefoonkosten. Om wanhopig van te worden. Eveneens geschreven, gefaxed, gemaild: geen reactie. Ook het voorbeeld genoemd van een auto kopen, die er na 2 dagen mee ophield, en de garage blijkt verdwenen te zijn. Andere garages met hetzelfde merk kunnen geen hulp bieden: ze verkopen het type niet. Wat een toestand!

Misschien ligt het bij jou ook aan Wanadoo? Daarom ben ik benieuwd of je zonder met de oorspronkelijke situatie (van voor de router) wel op internet kunt.

Voor de duidelijkheid, ik had voor deze poging twee computers aangesloten op de live box, met een utp kabel, geen probleem gehad werkte normaal, toen heb ik nog geprobeert om drie computers aan te sluiten, twee met UTP kabels en de derde met een nog beschikbare USB aansluiting, dat heeft een paar uur gewerkt, alles terug gezet.
Nu na de installatie met de router ( via handleiding ) heb ik alles er weer afgegooid en zit nu met 1 computer op internet, geen probleem..... dus sofar so good.

Ik had toen internet het niet meer deed op de site van wanadoo gekeken. ( andere locatie ) maar daar kon ik niets vinden over een storing, dus ik ben er van uitgegaan dat hij bij mij lag.

Na de deinstallatie heb ik alles er afgegooid de live box gereset alles weer geinstalleerd en het werkt weer, direct na installatie , dus er zal geen storing geweest zijn bij wanadoo ga ik dan van uit.

Ikzal denk nogmaals de handleiding er op na slaan, alhoewel ik natuurlijk wel een aantal vragen heb.

1e vraag . maakt het nog wat uit welke firewall je uitschakeld van windows of Zonealarm of van de router, ik heb dacht ik hier gelezen op de site dat je nooit meer als 1 firewall moet installeren.

vraag 2. moet je de 2de en de derde pc als volledig nieuwe installatie uitvoeren of als extra pc in een netwerk.

Ik verneem graag nog wat informatie en ervaringen van jullie over het installeren van meerdere pc

hartelijk dank

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan