router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tesselaar

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2005
sinds een paar maanden hebben wij 2 p.c op de kabel middels een router en zomaar ineens vanmiddag konden we op beide p.c niet meer internetten vanalles geprobeerd maar kan nog niet op beide internetten nu de router er tussen vandaan gehaald en kabel rechtstreeks op 1 p.c en nu doet hij het weer router geeft wel de signalen als er een p.c online wil maar geeft dan aan kan server niet vinden wie weet wat dit kan zijn?

Geplaatst door tesselaar
sinds een paar maanden hebben wij 2 p.c op de kabel middels een router en zomaar ineens vanmiddag konden we op beide p.c niet meer internetten vanalles geprobeerd maar kan nog niet op beide internetten nu de router er tussen vandaan gehaald en kabel rechtstreeks op 1 p.c en nu doet hij het weer router geeft wel de signalen als er een p.c online wil maar geeft dan aan kan server niet vinden wie weet wat dit kan zijn?

Het beste is de installatieprocedure van de router opnieuw uit te voeren. d.w.z. de router aanzetten en daarna op de reset knop drukken. Na enige tijd moeten de lampjes aangeven dat de router weer online is.

Nu kunnen de pc's weer aangesloten worden, maar denk er aan dat de aanlogprocedure in de PC's niet uitgevoerd moet worden.

Er is een verschil tussen aanloggen via de router en aanloggen direct via de PC. Althans bij mij via de kabel. Kan zijn dat het via de telefoonlijn anders is.

heb net de stekker eruit gehaald en in een ander stopcontact gedaan en ja hoor hij doet het weer!!!!

Klik ook even op status opgelost :D. DAn hebben anderen er ook nog wat aan.

verbinding

dat je router het nu wel doet, door de steker in een ander stopcontact te doen, komt niet door het andere stopcontact.
je hebt de router een langere tijd dan 10 seconden van de stroom gehad en is daardoor hersteld (geheel ge-reset)
waarschijnlijk heb je een kortstondige stroom storing gehad en is daardoor je router even "te kort" ge re-set met als gevolg "geen internet verbinding"

is mij vaker overkomen en denk daarom dat het bij jou ook het geval is

groeten

haha ik bedoelde ook niet dat een ander stopcontact de oplossing was maar dat de router even geen stroom had maar nu heb ik weer een probleem met de router ik kan alleen nog maar post ontvangen en niet meer verzenden erg balen router ertussen vandaan gehaald en het werkt weer maar nu kan dochter niet meer op haar p.c snap er niks meer van waar heb je nu zo'n router voor als er steeds storingen optreden.

verbinding

staat de firewall in je router soms aan, ook daar heb ik eens een probleem mee gehad.
heb hem toen uitgeschakeld en alles werkte weer.
ben zelf een beginneling maar hoop toch dat je wat aan mijn ideeen hebt.
groeten martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan