router

Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Is het mogelijk om via de ''wizzard draadloos netwek''
een router te installeren op een laptop met xp-home ?
zonder de ingewikkelde beschrijvingen te volgen van de router? Dank voor suggesties.

Als het een draadloze router betreft zou dat inderdaad goed moeten gaan.
En zo niet, dan zien we je hier wel weer terug. :)

Geplaatst door rieny
Is het mogelijk om via de ''wizzard draadloos netwek''
een router te installeren op een laptop met xp-home ?
zonder de ingewikkelde beschrijvingen te volgen van de router? Dank voor suggesties.

Ik zou je willen adviseren om eerst gewoon met netwerkverbinding de configuratie doen en als dat werkt het draadloze stuk in werking stellen.

@rieny, heb je de gegeven adviezen van @Paul-RT en @upsidaisy al opgevolgd? Je zou inderdaad, zoals @upsidaisy je dat ook al adviseerde, eerst een niet draadloze verbinding moeten maken tussen de laptop en de router.

Zelf gebruik ik de wizzard niet, wat je ook kunt doen is als volgt:

(Ik ga er even vanuit dat je draadloze netwerkkaart door Windows wel wordt herkend, de juiste driver(s) zijn dus geïnstalleerd. En met SP2 krijg je dan een afbeelding van je draadloos netwerk te zien)

1) Rechtsklik op het pc-icoontje rechtsonder van je beeldscherm.
2) Klik op Status
3) Klik op Draadloze netwerken
4) Klik op Geavanceerde instellingen wijzigen
5) Klik op het tabblad Draadloze netwerken

Zet een vinkje bij Draadloos netwerk automatisch configureren

Start je pc opnieuw op.

Dennis.

Dennis en alle anderen,

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg, het is gelukt en het werkt. (Ik had al een vaste netwerkverbinding) en de uitleg mnv Dennis stelt me nu in staat om ook in ''de tuin'' te surfen etc.

Dennis en alle anderen,

Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg, het is gelukt en het werkt. (Ik had al een vaste netwerkverbinding) en de uitleg mnv Dennis stelt me nu in staat om ook in ''de tuin'' te surfen etc.

Graag gedaan, @rieny.

Dennis.

PS. Zoals je ook al zei, ook dankzij @upsidaisy en @Paul-RT.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan