Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassos

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
Hoi,

Mijn vriendin woont nu sinds kort op kamers en kan nu kabelinternet krijgen via een van haar buren via @home. Die buren krijgen de kabel via het modem binnen en zij hebben daar een router liggen. Nu is de kabel die naar mijn vriendin toegaat aangesloten op die router. En ik heb proberen verbinding te maken via mijn vriendin der computer en krijg op een of andere manier wel verbinding met de router maar niet met het internet.

De computer krijgt de juiste instellingen niet door denk ik, wel het ip adres. Maar niet de DNS instellingen en de Gateway instellingen enz. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn met de verbinding. En een oplossing hiervoor??

Welk ipadres krijgt ze?

In de regel is het de router instellen en verder hoeft er op de clients niks geregeld te worden (met @home)

De router geeft zelf het IP, en DNS adres. Dus je moet in het geheel NIKS invullen.

Even mac adres clonen in de settting van de router verder nog even de stroom 10 seconden van de router en met @home gaat het verder vanzelf.
B.Kat

Ja dat dacht ik dus ook. Dat de router zelf het ip adres en heel die andere adressen door moet sturen. Maar dat doet ie om een of andere reden niet. Staat er iets op de router niet goed ingesteld ofzoiets of is dat niet mogelijk??

ps. Bij diegene waar de router staat weet helemaal "niks" van computers. En hij heeft nu tijdelijk een oudere computer (die heel langzaam is) maar daar kan hij niet op internetten omdat die te traag is. Kan wel natuurlijk, maar lijkt me een beetje vreemd.

Geplaatst door B.Kat
Even mac adres clonen in de settting van de router verder nog even de stroom 10 seconden van de router en met @home gaat het verder vanzelf.
B.Kat

Macadres klonen bij @home is niet noodzakelijk. Het enige wat van belang is is het nummer wat je van @home krijgt in de router ingeven

Ik heb nu geen idee welk ip adres er doorkomt. Ik zit nu thuis, maar ik zal straks eens even opschrijven.

Ik denk dat het ip adres wel goed in de router zit, want er is nog iemand op aangesloten en die heeft gewoon internet. Het probleem is dat die nooit thuis is en ik het niet kan vragen hoe hij het gedaan heeft.

Ik zal straks eens vragen of de buurman de router eens aan en uit kan zetten, misschien helpt het wel.

Wat ook vreemd is als ik de verbinding herstel/renew dat zegt ie dat het ip adres niet doorkomt. Zou het kunnen zijn dat het ip adres wat er nu staat nog van een oude configuratie is? En dat er nog helemaal niks is doorgekomen??

Heeft ze wellicht een ipadres handmatig opgegeven ipv via dhcp? Ik ben daarom ook benieuwd naar het ipadres.

Nee volgens mij is er op haar computer geen ip adres ingegeven. Dat ik weet staat alles op automatisch. Maar ik zal het straks even opschrijven het ip adres. En wat is dhcp??

Ik heb gisteren weer eens gekeken en wat geprutst, maar het mocht niet baten. Ik heb de router een keer opnieuw opgestart en de verbinding een paar keer hersteld via windows.

Maar volgens mij ben ik er achter waarom hij niet de gegevens doorgeeft. Want de host-pc staat niet aan, dus kan ie niks doorgeven. Of heeft er dit helemaal niks mee te maken?? Ik zal morgen eens kijken of ik die kerel zo ver kan krijgen dat hij zijn "oude" pc is aanzet, zodat ie ip-adressen enz. kan afgeven.

De gegevens die er nu staan (misschien nog van de vorige lan-verbinding) zijn:

ip-adres: 169.254.120.6
subnetmasker: 255.255.0.0

Ik ben ook een keertje tegengekomen dat ie als foutmelding zei: kan geen contact met de DHCP server maken.

Het 169.x.x.x ipadres houdt in dat er geen goed contact is met de router. Dat kan aan de kabel liggen of dat er een macadres filter aanstaat in de router. Dat de pc niet aanstaat moet niks uitmaken. Ik neem aan dat de router gelijk na het modem komt

Maar als zijn PC (host) niet aanstaat kan zijn PC toch ook geen IP-adres toekennen?? Dat moet toch minstens gedaan zijn anders heb ik geen toegang tot het netwerk/internet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan