router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dalt005

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2002
Ik had een pc en een laptop die verbonden waren via een netwerk.Nu heb ik een nieuwe pc en de laptop doet het niet meer,dus een router gekocht en nog steeds niets,wel op de pc.Weet iemand iets.Nochthans ik heb het schema van de router goed gevolgt.

Handig om te weten wat je wie je provider is.
Zit de PC als eerst aangesloten op het internetmodem of heb je je router als eerst aangesloten?
Gaan de PC en de laptop via draadloos of gewoon met draad?

Normaal moet ik mij toch eerst aansluiten op de router (nu niet anders had ik geen internet ) Dus modem van chello-router-pc en router -laptop of is dat mis?
met een kabel

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
[Mod-edit] 2 Posts samengevoegd. Als je je post wilt wijzigen, klik dan op "Aanpassen". [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is verder goed ja.

Modem
|
v
Router
|
v
Pc, Laptop

Je hebt dus nu de PC direct op het modem aangesloten staan?
Dan kan het wel kloppen dat je router het niet doet als je die aansluit.
Chello werkt met een aanmeldprocedure en op het moment staat je PC dus aangemeldt.

Als je met je router op het internet wil, dan dien je die eerst aan te melden bij chello

Procedure:

Op het modem de router aansluiten, en dan aan de router 1 pc aansluiten met de kabel.
Modem en router van de stroom halen.
na 30 seconde modem aan de stroom zetten.
Wachten tot het modem opgestart is.
Als het modem helemaal opgestart is, dan kan je je router weer aan de stroom zetten.
Minuutje wachten tot de router helemaal opgestart is.
Dan ga je naar de aanmeldpagina van chello: http://prov.upc.nl of via het ip: 62.179.105.77
Daar voer je gebruikersnaam en wachtwoord in, en kan je de procedure verder volgen.

P.S. Er staat een "aanpassen"-knopje onder je post ;)

Laatst bewerkt:
Ah zodus als ik terug alles aansluit zoals het moet moet ik aanmelden bij chello of telefoneren? Want als ik de pc alleen op de router zet geeft die ook niets.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Volg eerst de procedure in mijn vorige post volgt dan heb je een grote kans dat het wel werkt.
Is het niet zo dan zal je toch even moeten bellen zodat ze dan alle zgn. Infra uit het account systeem kunnen halen zodat je ook opnieuw aan moet melden.

router

Ok vraag is opgelost.Maar toch heb ik moeten bellen naar Chello.
Dank aan allen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan