router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch49

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hallo, ik heb een vraag aan u. ik wou graag mijn tweede pc aansluiten. ik heb windows vista en de tweede is xp. ik wou graag een eminent em 4420 router aansluiten. kunt u zeggen hoe ik te werk moet gaan. het is niet kabeloos gewoon met kabels van router naar pcs

Laatst bewerkt:
Misschien simpel gedacht maar heb je de handleiding al eens doorgenomen?

hallo mario. ja heb ik . ik heb al gebrobeert maar lukt niet zo is ook een instalatie cd bij maar kom niet ver bij de derde stap krijg ik te lezen dat het ip adres niet klopt, maar hij kan dit zelf zoeken doet hij ook maar dan krijg ik te lezen dat ik waarschijnlijk geen netwerk kaart bezit zoiets te gek. dan ga ik maar handmatig te werk en kom ook niet ver. ik moet dan in de browser intyppen http://192.168.1.1 dan zou ik verder kunnen maar ik krijg alleen maar wat van wireles routers te lezen wat eigenlijk niet de bedoeling is. ik zou moeten krijgen voohet veld gebruikers naam of wachtwoord maar dat komt dus niet. dus lukt niet sorry maar weet het niet meer.....is gemakkelijk te instaleren staat er op.....

Je sluit de router aan rechtstreeks aan de pc (dus kabel in een lanpoort op de router naar de netwerkkaart op je pc)

ga dan naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op ok. Dan typ je in ipconfig /all en wat voor ipadres krijg je? Mocht dat in de 192.168.1.x range zitten (waarschijnlijk krijg je 192.168.1.100) dan kun je via de webbrowser naar 192.168.1.1 gaan om de router te configureren

hallo ja heb ik alles gedaan en heb ook mijn ip adres heb ook ingetypt eerst 192.168.1.1 kkrijg niets voor mijn router te instaleren of zo. toen heb ik mijn ip adres ingetypt krijg alleen maar wireles enz niets van router te instaleren. kijk ik heb ziggo daar zoek ik ook op en typ ik dat in is dat mischien, ik weet het niet sory

Als je pc alleen aangesloten is op de router wat voor ipadres krijgt de pc dan?

hi mario ik heb nu ip adres 192.168.1.3 ik snap het niet dat ik niet verder kom dat is het net. kon ik maar verder met configueren dan ok maar kom gewoon niet verder

Waar komt dat wireless vandaan?

Hoe is de situatie nu bij jou? Heb je een draadloze kaart in de pc/notebook? Toen je de router nog niet had had je toen rechtstreeks de kabel van het modem naar de pc toe?

hi mario dank je voor je geduld. mijn situatie is nu op het moment zo. heb geen notebook. heb windows vista en is altyd rechtstreeks op modem aangesloten geweest is ok. de situatie nu is zo,,,, modem kabel naar router,,, kabel van router naar pc,,, en ik heb internetverbinding is ok dus. maar dan.......

Met router heb je nu internetverbinding?

Als je je router wilt configureren dien je je kabel van het modem niet te gebruiken. Alleen een verbinding router / pc en dan configureren

hallo mario. dank je voor je antwoord, ik moet dus de router configureren kun je me daar mee op weg helpen dan.

Zit je nu in het router menu?

Zo ja dan kun je volgens mij de handleiding doornemen

ok mario ja ik krijg nu de site waar je de router kan configureren. ik ga nu verder met de handleiding. ik had het de eerste keer verkeert gedaan, moest de gegevens in de adres balk typen. niet zo maar om te zoeken. dat was mijn fout nu kan ik verder. ik bedank me voor je moeite. ik heb het doorgelezen moet eigenlijk wel lukken .

Een router aansluiten op een @home aansluiting is vrij makkelijk. Enige wat je nodig bent is je pc naam die je van @home gekregen hebt.

ok die gegevens die heb ik nog bewaard dus dat is dan geen brobleem als ik de handleiding zo bekijk dan hoef je eigenlijk niet veel te doen dat moet eigenlijk wel lukken. ok bedankt mario....

hallo mario. mijn router functioneert nu heb op de twee pcs nu internet. heb gedaan zoals je zei met de handleiding. maar wat nu aventoe gebeurt is dat ik opeens zoals zonet geen internet krijg op alle twee. ok dan trek ik router uit stroom en modem uit de stroom. wacht paar minuten en dan is weer alles ok. ja gek toch maar hoe kan dat nu weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan