router

• Onderwerp starter Onderwerp starter tsv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tsv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
Ik heb een adsl Telfort 4 mb verbinding voor internet en telefonie. Hiermee is bedraad een computer (Windows ME) en een laptopje (Windows XP) en een X-box360 verbonden aan een Zyxel modem. Ik wil een computer op de zolder (2e etage) (Windows XP) graag via een router aan het internet verbinden om geen ellenlange draad naar boven te leggen.
Heb een router KONIG CMP-WNROUT10 gekocht. Heb geprobeerd te begrijpen hoe ik die moet aansluiten, maar is mij niet duidelijk. Er zijn 4 LAN openingen en 1 WAN opening. Er is een USB apparaatje bij om in de computer op de zolder te steken. Maar ik snap niet welke draden ik allemaal uit mijn modem moet halen en in de router moet steken. Wil geen problemen met mijn telefoons krijgen hierdoor.
Graag duidelijk advies. De software lijkt alleen te bestaan uit een PDF bestand met dezelfde uitleg als in het boekje. Overigens kan ik het PDF bestand niet lezen.
Bij voorbaat veel dank voor een goede uitleg.

TSV

Laatst bewerkt:
Wanneer er nu al standaard meer dan 1 pc/laptop aangesloten is op je modem/router van Telfort, heb je niet NOG een router nodig!!!!!!
Gewoon een draad vanaf de huidige modem router is genoeg en heb je aansluitingen tekort dan een Switch gebruiken en geen router!

Vanzelfsprekend is er de optie van een draad naar boven, maar die moet dan wel vanaf het modem door een deel van de huiskamer via twee trappen naar boven en dat is juist waarvoor ik wilde proberen dit "draadloos"te realiseren.
Ik heb ook geprobeerd het via het electiricteitsnet te doen, maar boven is de stroom op een andere groep aangesloten, dus dat werkt ook niet.
Graag reactie.

Laatst bewerkt:
Dan geen router gebruiken maar een draadloos accespoint.
Die met draad aansluiten op je huidige modem/router van Telfort en vandaar draadloze verbinding naar boven.
Een tweede router als accespoint gebruiken kan eventueel ook, maar levert de nodige problemen op met juist instellen en configureren.

Andere mogelijkheid is om de huidige Zyxel te vervangen door een Zyxel met draadloze mogelijkheden

routere

OK, begrepen. Bestaat een accespoint dan ook uit twee delen, dwz. ook met een ontvangertje voor de computer boven op de zolder? Hoop dat in dezelfde winkel dit te koop is.
Zal bij Telfort informeren naar de mogelijkheid en de kosten om het modem in te ruilen voor een draadloze Zyxel.

Je hebt voor de pc waarop je draadloos internet wilt ook nog een draadloze ontvanger nodig, b.v. pci-kaartje of usb ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan