Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomproef2

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2010
Berichten
6
Waar vind ik het berbuikers naam en wachtwoord van mn router? ik weet niet waar ik het boekje heb,
Ik heb het nodig om 3 poorten open te zetten,
TCP 17851-17853
UDP 17852-17854
UDP 3033-3034

Of kan ik dit ook via een andere manier doen? Wie kan me helpen?
 
Misschien wel handig om te weten om elk merk en type router het gaat.........
 
Op internet kan je de handleiding downloaden als je het merk en type van je router weet, dan kan je daarin de standaard username/ww opzoeken. Als je hem zelf eens gewijzigd hebt en je weet het niet meer zal je de router moeten resetten. Na resetten kan je weer met de standaard gegevens inloggen.
 
Dat verschilt nogal per merk en type. Meestal is het wachtwoord af fabriek iets als admin of user. Bij sweex is de gebruikersnaam: sweex en het wachtwoord: mysweex.

Tenzij je er al een eigen ww in had gegeooit zal iets als hierboven moeten werken...

Anders zit er misschien weinig anders op dan hem te resetten...
 
Op internet kan je de handleiding downloaden als je het merk en type van je router weet, dan kan je daarin de standaard username/ww opzoeken. Als je hem zelf eens gewijzigd hebt en je weet het niet meer zal je de router moeten resetten. Na resetten kan je weer met de standaard gegevens inloggen.
 
hoe werkt die handleiding..

Downloaden, uitpakken, en het daaruit resulterende bestand (User_Guide_2.1.pdf) openen met Adobe Acrobat Reader of evt. Foxit Reader
Hoofdstuk 2 bevat het standaard gebruikersnaam + wachtwoord: Allebei leeg laten.
Natuurlijk kan het zijn dat je provider (als je daar die router vandaan hebt) een ander standaard gebruikersnaam + wachtwoord heeft ingesteld.
Paragraaf 3.4.1 bevat de mogelijkheden voor portforwarding waarnaar je hintte in je startposting ('poorten open zetten').

Succes maar weer.

Tijs.
 
Wat nouw handleiding, helemaal niet nodig :D
portforward.com is een uitgebreide handleiding voor elke router hoe je poorten opent! Alleen van jouw kan ik nergens vinden, maar misschien komt de 2910 serie veel overeen :]

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Draytek/Vigor2910/PS3_Flock.htm

in plaats van die 5223, 3487 en 3658 TCP en UDP moet je je eigen poorten ingeven, maar hier kun je neit het - teken gebruiken zo te zien, dus 17851-17853 moet je invoeren als 17851, 17852 en 17853

Bij DONT SKIP THIS STEP moet je ook wat invullen, dit kom je te weten als je:
(In Vista) start -> configuratiescherm (catagorieweergave) -> netwerk en internet -> netwerkcentrum -> links "Netwerkverbindingen Beheren" -> klik verbinding aan -> details.
Hij staat dan onder IP V4 IP adres.

Doen wat er op die site staat, en je bent klaar ;)
en dan natuurlijk niet het firewall gedeelte vergeten xD
http://support.microsoft.com/kb/308127/nl zal je daar bij helpen, maar misschien heb je dit al gedaan ;)
 
Laatst bewerkt:
maar ik kan niet inloggen he, want ik heb geen gebruikersnaam en ww,
en het gene wat je moet invullen bij: Dont skip this step is toch gewoon je normale IP, en waar staat het anders ik heb XP
 
bij de meeste routers is het admin-admin, of admin-niks
op die site die ik je stuurde staan een aantal standaard-wachtwoorden (= default) , misschien werkt een van die.
Als niemand ooit aan die router heeft gezeten zal het wel standaard zijn o,o
 
Gebruik dan Foxit Reader (zie vorige posting) en/of download die handleiding opnieuw.
Overigens heb ik je al aangegeven dat standaard er géén gebruikersnaam en wachtwoord hoeft te worden ingevuld (dus gewoon op Ok drukken als het inlogscherm verschijnt), ténzij je zelf (of je provider) een wachtwoord heeft ingesteld.

Succes,

Tijs.
 
Bel je provider zou ik zeggen XD

misschien heeft je provider een boekje erbij gedaan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan