router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wiestje

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
hoi,, ik zit met een klein probleempje...ik krijg de site van men router niet open als ik dat ip adres is geef krijg ik een error dat deze webpagina niet beschikbaar is...hoe geraak ik erop? het is een 192.168.0.x adres

heb je ipconfig gedaan en wat staat er dan bij de default gateway. Dat is het adres van je router.

Misschien een factory reset geven en het dingen even opnieuw configureren. Misschien is dit wel wat met de botte bijl, maar ja..

Misschien een factory reset geven en het dingen even opnieuw configureren. Misschien is dit wel wat met de botte bijl, maar ja..

dat is wel direct extreem...er moet tog wel een andere weg zijn ckr n.n

Zo een paar mogelijkheden (combinaties zijn mogelijk):
a. De router staat niet toe dat je draadloos configureert terwijl je het nu draadloos probeert. Sluit een netwerkkabel aan, schakel tijdelijk draadloos uit en probeer het opnieuw.
b. Gebruik een andere browser (bijv. Firefox) en probeer het opnieuw.

Indien dit allemaal niets helpt, dan inderdaad een reset naar fabriekswaarden.

Tijs.

Zo een paar mogelijkheden (combinaties zijn mogelijk):
a. De router staat niet toe dat je draadloos configureert terwijl je het nu draadloos probeert. Sluit een netwerkkabel aan, schakel tijdelijk draadloos uit en probeer het opnieuw.
b. Gebruik een andere browser (bijv. Firefox) en probeer het opnieuw.

Indien dit allemaal niets helpt, dan inderdaad een reset naar fabriekswaarden.

Tijs.

hoi tijs,, men router staat wel draadloos toe want men broer zen laptop staat op dezelfde router en gebruikt draadloos...en heb ook een andere browser gebruikt ik gebruikte eerst google chrome en heb nu internet explorer gebruikt en nog steeds nks en wat gebeurt er dan bij die fabriekswaarden...???

Graag beter lezen:
Ik had het niet over het draadloos gebruiken van de router voor Internet-toegang maar het configureren van de router over het draadloze netwerk ("...dat je draadloos configureert..."), dus dat http://192.168.0.x wat je probeerde te doen om wijzigingen aan te brengen.

Mijn tip over bedraad aansluiten en het dan nog een keer proberen blijft dus staan om te proberen.

Na een reset naar fabriekswaarden moet je alle draadloze netwerkinstellingen, portforwarding etc. weer gaan configureren op de router. Erg spannend/'gevaarlijk' is het terugzetten naar fabriekswaarden dus niet. Tip: Configureer de router altijd bedraad.

Tijs.

Ik denk dat tijs het hier wel eens bij het recht eind kan hebben. :thumb:

Goh,wat fijn dat de nieuwe E series van Linksys draadloos configureren toestaan.

Graag beter lezen:
Ik had het niet over het draadloos gebruiken van de router voor Internet-toegang maar het configureren van de router over het draadloze netwerk ("...dat je draadloos configureert..."), dus dat http://192.168.0.x wat je probeerde te doen om wijzigingen aan te brengen.

Mijn tip over bedraad aansluiten en het dan nog een keer proberen blijft dus staan om te proberen.

Na een reset naar fabriekswaarden moet je alle draadloze netwerkinstellingen, portforwarding etc. weer gaan configureren op de router. Erg spannend/'gevaarlijk' is het terugzetten naar fabriekswaarden dus niet. Tip: Configureer de router altijd bedraad.

Tijs.

dusz als ik het goedbegrijp moet ik gwn men internetkabel in steken in men pc naar men router fso??

Precies. Heb je een laptop, dan is dat eenvoudiger dan als je een pc hebt.
Evt. leen je van iemand in huis een laptop en probeer je daarmee bedraad de router te configureren.

Tijs.

Precies. Heb je een laptop, dan is dat eenvoudiger dan als je een pc hebt.
Evt. leen je van iemand in huis een laptop en probeer je daarmee bedraad de router te configureren.

Tijs.

dusz als ik op de laptop van men broer ga kan ik zo gwn op de router en zo ook bepaalde poorten openen die dan ook werken voor mijn pc??

Het maakt niet uit vanaf welke computer in je huis je de router configureert. :) Zolang je maar (bij portforwarding) er rekening mee houdt dat als je wilt portforwarden naar JOUW (eigen) computer, je het ip-adres van JOUW (eigen) computer opgeeft, niet het ip-adres van (bijv.) de pc van je broer.

Succes,

Tijs.

Het maakt niet uit vanaf welke computer in je huis je de router configureert. :) Zolang je maar (bij portforwarding) er rekening mee houdt dat als je wilt portforwarden naar JOUW (eigen) computer, je het ip-adres van JOUW (eigen) computer opgeeft, niet het ip-adres van (bijv.) de pc van je broer.

Succes,

Tijs.

owkay bedankt...zal het eens testen n.n

ik geraak erop maar nu is het probleem dat hij echt abnormaal lang moet laden als ik dat een port number heb toegevoegd en na een tijd komt er dan gwn op dat de pagina niet bestaat ik kan wel gwn op die site van men router...:S

Natuurlijk er wel voor zorgen dat niemand zit te downloaden en zo, zodat de router weinig te doen heeft.

Verder heb ik geen idee... Lijkt me een vraag voor de helpdesk van de fabrikant van de router.

Tijs.

Natuurlijk er wel voor zorgen dat niemand zit te downloaden en zo, zodat de router weinig te doen heeft.

Verder heb ik geen idee... Lijkt me een vraag voor de helpdesk van de fabrikant van de router.

Tijs.

dus als ik niet op men ps3 zit, men broer niet online gamed en ik men xfire nzo afzet en men broer ook zou het vlekkeloos moete verlopen??

Dat is niet wat ik schreef. Ik schreef alleen dat het verstandig is dat de router weinig te doen heeft op dat moment. Misschien geeft dat verbetering, maar zekerheid is er niet.

Niet voor niets schreef ik dat ik verder geen idee zou hebben wat je aan dat probleem kunt doen, behalve de helpdesk van de fabrikant raadplegen. Andere mogelijkheid die wellicht zou helpen is de router herstarten (dus stekker eruit en erin of de aan/uit knop gebruiken als die op de router aanwezig is).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan