router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitch49

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
hallo mensen. ik heb een vraag aan het forum. het gaat om de router linksys model wrt 120 n. wireless-n home router. toen ik hem voor een jaar geleden heb geinstaleert liep alles prima, ik zit boven, de ander zit beneden. ik heb laptop asus de andere laptop van acer. wat is nu het geval het signaal valt weg, en als je aan het werk bent is dat heel lastig. dan is het maar paar seconden , dan ook weer langer. niet alleen boven ook beneden. mijn vraag is nu, als ik hem resetten doe kan ik hem dan met de cd rom weer opnieuw instaleren, zou dat mischien het euvel verhelpen? of zijn er andere oplossingen, wie heeft ook zo,n brobleem. ik dank u.

Voordat je hem opnieuw installeerd zou ik eerst voor een minuut of langer de netstekker uit de voeding halen. Maar ik denk echter dat je last van storingen op het radiokanaal hebt. Soms helpt het om van kanaal te veranderen.

hallo lutz bedankt voor de reactie op mijn mail. u bedoeld dus eerst resetten dan van de stroom halen? ja dat ik van kanaal zou moeten verwisselen dat heb ik wel gehoord maar ik weet wel hoe ik in de router kom maar met die kanalen wisselen zou mij iemand goed moeten uitleggen. daarom dacht ik aan resetten en opnieuw instaleren.

In feite voer je een reset uit door de router voor een minut of langer van de netvoeding te halen. Ken je al het ip adres van je router? Anders tik even in een browser in: http://192.168.1.1 ...

hallo lutz. ben op de router geweest maar kan in de linksys wrt 120 n niet vinden waar ik de kanalen kan verwisselen. als ik de router terug zet, dus resset naar fabriekswaarden en dan met de instalatie cd rom weer instaleer zou het als men geluk heeft ook verholpen kunnen zijn toch?

Gewoon proberen. Gewoonlijks kan je ergens in de buurt, waar je WLAN aan en uit kan zetten, ook een kanaal kiezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan