Routeradvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denden2011

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Ik wil graag een draadloze router aanschaffen om mijn PS3 en WII aan het internet te kunnen hangen.
De PC wil ik graag met een kabel aan het internet laten blijven hangen.
De aanbieder is Ziggo Alles-in-1-Plus.
Ik heb al een Sitecom concurrent dualband 300n router geprobeerd , maar na drie dagen bellen en instellen de moed opgegeven. (handleiding beknopt en in engels)
Welke router komt het beste in aanmerking voor me?
Ik heb wel iets ervaring met PC's maar iets wat redelijk makkelijk aan te sluiten en in te stellen is verdient de voorkeur.

Groet Dennis

Maar waarom lukt het niet met die Sitecom? Welk type heb je overigens precies?

Het instellen is in principe voor alle routers gelijk, je doet de zelfde handelingen. Dus als je nu tegen problemen aanloopt zul je waarschijnlijk tegen de zelfde problemen aanlopen met een ander merk.

Kun je ons vertellen wat je allemaal al geprobeerd hebt, of wat je denkt dat je moet doen?

Ik heb ooit voor een overbuur zo'n ding achter een Ziggo modem gehangen, en toen bleek dat het redelijk standaard was in te stellen.
Waarom het toen niet meteen werkte was omdat Ziggo een nieuw modem had geleverd en mijn overbuurman er meteen maar een Sitecom wifi router bij had gekocht. Het ziggo modem had een zetje van de Ziggo helpdesk-techneut nodig en wij dachten even dat het aan de router lag. Niet dus.

Ben benieuwd, ik zie eigenlijk geen reden een andere aan te schaffen...

Het is een Sitecom WL-328.
Ik heb deze oop het Ziggo modem aangesloten en wil de PC via de kabel aan het internet hangen.
Rechtsonder zag ik voorheen en symbooltje van een computer met een ethernetstekkertje,
maar nu staan er balkjes met een gele stip en de melding er zijn verbindingen beschikbaar.
Ik kan de router benaderen , daar druk ik op setup wizard en kies dan handmatig instellen.
Op de volgende pagina selecteer ik dan Dynamic IP en druk op Clone MAC adress.
Ik zet de router, modem en PC dan uit.
Na een kwartierte eerst het modem helemaal laten opstarten , dan de PC en router.
Ik heb dan wel iets van internet, maar het symbool blijft rechts onder staan.(balkjes met gele punt).

Op het Ziggo forum staat veel info, ook over het aansluiten van een sitecom. Heb je daar al gekeken?

Als ik het goed begrijp heb je eerst je pc rechtstreeks met een cat5 kabel aan de Ziggo modem gehangen; goede verbinding. Nu heb je er een Sitecom router tussen gezet en het lukt niet meer..

Als dit correct is moet je iig in de sitecom de dhcp uitzetten, dat doet de Ziggo.

Verder heb ik nergens iets kunnen vinden over de noodzaak van klonen van het pc-mac adres. Denk ook dat dat niet hoeft en misschien wel een oorzaak is van de problemen.
Wel veel berichten voorbij zien komen over het niet tijdig kunnen "aanmelden" van de router bij de Ziggo modem na aanzetten (time out). Oplossingen waren er ook, waarschijnlijk zinvol om daar eens te zoeken. Maar misschien had je dat zelf al gevonden...

Laatst bewerkt:
Dit heb ik gekregen van de klantenservice van Sitecom:
Dank u voor het contact opnemen met de SITECOM Klantenservice.
Hier hebben ze het over clonen van MAC adres:

Ik begrijp uit uw e-mail dat u geen internet verbinding heeft via de router. Uw computer niet per kabel en uw spelcomputers niet draadloos.

Kunt u de volgende stappen volgen:

- Sluit een kabel aan tussen router en pc, laat de kabel tussen router en modem zitten.
- Open in een internet browser het adres: http://192.168.0.1.
- Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin.
- Klik op 'Instel Hulp'.
- Klik op 'Volgende'.
- Kies het Land 'Nederland', service 'Andere Provider (Handmatig Configureren' en klik op volgende.
- Kies uit het uitschuiflijstje 'Dynamic IP'.
- Het veld 'Hostname' laat u vervolgens leeg en u klikt 1 keer op 'Clone MAC adres' om vervolgens op Toepassen te klikken.
- Neem als de instellingen zijn opgeslagen de modem voor 15 minuten van het stroom.

- Sluit een kabel aan tussen uw PC en de router.
- Ga in een internet browser naar het volgende adres: 192.168.0.1.
- Login op de webinterface (standaard gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin).
- Ga naar "Draadloze instelling".
- Ga naar tabblad "WPS" en schakel deze uit.
- Ga naar tabblad "Beveiliging / Security" en wijzig de "Pre Shared Key / Vooraf gedeelde sleutel".
- Klik op 'Apply / Toepassen' om de wijzigingen op te slaan.
- Ga naar tabblad "Basis / Basic" en verander de SSID naam in een andere naam naar keuze.
- Klik op 'Apply / Toepassen' om de wijzigingen op te slaan.
- Kunnen de spelcomputers nu draadloos verbinden?

Voor volledige internet toegang voor spelcomputers moeten er in de firewall van de router aanpassingen gemaakt worden. Hiervoor is het noodzakelijk te weten welk ip adres ze toegewezen hebben gekregen.

Voor spelcomputer 1: Gebruik de DMZ.
- Open in uw Internet Explorer het volgende adres: http://192.168.0.1
- Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
- Klik in de bruine balk op het onderdeel 'Firewall'.
- Klik vervolgens op het tabblad 'DMZ'.
- Zet de DMZ aan.
- Vul het IP adres van uw computer in als 'Client IP PC'.
- Klik op Toevoegen.
- Klik op Toepassen.

Voor spelcomputer 2: Open de benodigde poorten.
- U vindt de benodigde poorten via de fabrikant van de spelcomputer of via www.portforward.com.

- Open een internet explorer, en ga naar de volgende website: http://192.168.0.1
- Login met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: admin
- Klik in de bruine balk op Geavanceerde instelling.
- Klik bij de tabbladen op "Virtual Server".
- Aktiveer de Virtual Server optie.
- Voeg hier de poorten toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan