Routerconfiguratie regelsysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Beste,

ik zou een router moeten configureren.
op deze router zit een computer van een regelsysteem (werkt op windows versie)
Ik zou van gelijk waar (via het internet) op deze computer van het regelsysteem willen raken. Dit mag natuurlijk niet zomaar voor iedereen toegankelijk zijn. Het regelsysteem werkt op basis van static ip (je moet in de programmatie de IP's toevoegen van de PC's in het netwerk die mogen/kunnen connecteren.) Dus dacht ik via de router te werken en een binnenkomende connectie om te zetten naar een welbepaalde vast IP.
Hoe configureer ik dit?
Het IP adres op iedere plaats (vanwaar ik wil connecteren) is ook niet hetzelfde dus kan ik niet simpelweg dit in de routingtabel van de router plaatsen.
Hou ook in het achterhoofd dat de rest van de pc's op de router hier geen hinder van mogen ondervinden.
Verder heb ik nog niet zoveel ervaring met routers en deze in te stellen, indien er ergens een MOOIE en correcte handleiding zich bevindt op het net, mag de link ook altijd gezet worden.

M.v.g. Valian

Over wat voor router hebben we het hier? Een huis-tuin-en-keuken router zal zo'n functionaliteit niet bieden, maar professionele routers kunnen wel omgaan met NAT-translations, en 1 van de mogelijkheden is inderdaad het source adres te natten.

Maar als je overal vandaan wilt kunnen connecten, maar alleen vanaf bepaalde adressen heb je een probleem, want dat is niet te rijmen met elkaar ;)

Je zou bijvoorbeeld een rule kunnen maken die verkeer naar <external-ip>:8080 nat naar <internal-ip>:80 met source-adres 10.1.1.10 (ter voorbeeld). En dan 10.1.1.10 ook toegang geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan