routerinstellingen + webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

twinnie

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Hoi, de router die ik gebruik is een Twister type NTW4001. Dit is het adres http://www.twister.to/producten/routers.html
het adres om hem te configureren is 192.167.1.1

Nu heb ik een webserver (abyss) geinstalleed maar
via het localle netwerk kan ik er wel bijkomen maar van buiten af kan niemand mijn webserver bereiken.

Ik denk nu dat mijn router niet goed ingestelt is maar weet iemand hoe bv de poorten moet openen, ik denk dat dit het euvel dat niemand de webserver kan bereiken.

Vast bedankt
Twinnie
:thumb:

Poort 80 moet gemapped worden naar het interne IP-adres van de webserver. Hoe dit moet staat in de handleiding van je router.

Helaas, dit staat niet in de handleiding.

Ik heb ook al op de site van de router gekeken daar staat de zelfde handleiding als die ik op papier heb
en dat is zo minimaal dat er eigenlijk niks instaat.

Misschien wil jij mij uitleggen hoe ik dat moet doen.

Vast bedankt
Twinnie:thumb:

Dan zou ik de menu's van alle routers moeten kennen. Meestal staat er een compete handleiding op een CD.

Sorry, er zit echt geen handleiding bij.
Ik dacht als het adres van de router 192.168.1.1 had je kon kijken voor de configuratie.

Jammer maar toch bedankt!

Ik kan echt niet in het menu van jouw router, het IP-adres dat je noemt is niet via Internet te bereiken, alleen vanuit jouw lokale netwerk.

Buitenstaanders moeten dus ook niet dat adres gebruiken om je site te bekijken. Die moeten het IP-adres gebruiken die jij van je provider krijgt.

De handleiding ziet er trouwens niet uit zeg, ik hoop niet dat dit iets verteld over de kwaliteit van de router.

Dat bedoel ik!!!
maar ik heb de router al 2 jaar en verder geen problemen hoor.

Geplaatst door Tiborv
Ik kan echt niet in het menu van jouw router, het IP-adres dat je noemt is niet via Internet te bereiken, alleen vanuit jouw lokale netwerk.

Buitenstaanders moeten dus ook niet dat adres gebruiken om je site te bekijken. Die moeten het IP-adres gebruiken die jij van je provider krijgt.

Maar als men mijn ip adres invoer 84.31.143.137 komt men er ook niet in

Dat ze e.e.a. niet zien komt omdat er geen routering is naar de juiste server. De router moet er voor zorgen dat TCP/IP requests op poort 80 naar de server gaan.

Geplaatst door Tiborv
Dat ze e.e.a. niet zien komt omdat er geen routering is naar de juiste server. De router moet er voor zorgen dat TCP/IP requests op poort 80 naar de server gaan.

Mooi, kan je me daar dan een beetje mee helpen?
moet ik dan iets veranderen bij het NAT Virtual Server of bij NAT Special Application? zie bijlage

Als bijlage heb ik wat gevonden bij de router misschien dat je me hiermee kunt helpen

Bijlagen

• router.gif
    router.gif
    58,1 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan