Routerpagina opeens anders na DNS-instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lexxxxie

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Daar ben ik weer!

Na lang puzzelen en mieteren kon ik laatst eindelijk in de router. Nu wilde ik die gisterenavond gaan instellen voor Utorrent, maar daar kwam helaas gisteren wat rotzooi tussen met dat het internet op onze laptop het opeens niet meer deed. DNS-problemen. Ik googlen, en ergens DNS instellingen gewijzigd. Internet weer gefixed, iedereen gelukkig.

Of toch niet? Nu blijkt, dat ik opeens een compleet anders scherm voor m'n Linksys router heb. I.P.V. het bekende blauwe instellingenscherm krijg ik opeens dit te zien:

routerpn6.jpg

Ik kan op alle 'knopjes' klikken (Setup, Lan, Password, etcetc) en krijg ik een inlogscherm. Het defaultwachtwoord werkt hier opeens niet meer!

Kan dit door die DNS instellingen komen? Ik heb volgens mij standaard DNS nr's ingevuld ergens, maar ik kan ze nu niet meer terugvinden zodat ik daar iets aan kan veranderen.

Wie herkent dit probleem en/of kan me helpen?

Het is een Linksys router WRT54G, ik draai XP en ik wil dus m'n router kunnen instellen voor Utorrent!

Routerpagina opeens anders na DNS

Kan het zijn dat je op een router van de buren zit?

Hahaha, grappig dat je dat vraagt

Het is de router van de huisbaas, die in zijn eigen huis staat..

Maar, ik kon er altijd normaal in, tot ik die dingen ivm laptopinternet veranderde..

Ohja, ik ben verbonden met internet, en dus met de router, via een kabel. Zowel met een vaste pc, als met een laptop.

Mogelijk heeft hij er een andere router neergezet? Dit is namelijk het menu van een Sitecom router, en zoals je zelf al zag niet van een linksys. Vraag het hem eens zou ik zeggen.

Kan het niet aan die DNS-instellingen liggen? Vind het namelijk wel erg toevallig, dat sindsdien alles veranderd is. Maar ik kan het allicht vragen, al heb ik geen idee hoe hij gaat reageren aangezien ik aan het rommelen ben in zijn router ;)

Nope, geen nieuwe router. Hoe is dit dan te verklaren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan