Routerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

katya

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Berichten
94
Wij hebben hier in huis een router en we willen daar twee computers op aansluiten. Tot voor kort lukte dat ook redelijk maar sinds ik mijn pc heb geformateerd en windows 98 opnieuw heb geinstalleerd kunnen we niet meer op internet via de router.

Ik heb wel de aanmeldingsprocedure voor de router opnieuw gedaan maar toch lukt het niet. Ik heb dat gedaan door het mac adres van de netwerkkaart in te geven maar dat lukt dus niet. Als ik chello bel dan zeggen ze dat ze geen routers ondersteunen..

Ik kan dus wel rechtstreeks via de modem op internet maar niet met twee pc's. Waar kan dit aan liggen?
 
Het mac adres is van later belang. Het probleem ligt eerder aan de instellingen van je netwekkaart.

Raadpleeg even het boekje v.d. router v.w.b. de instellingen van je netwerkkaart. Het is best vrij eenvoudig.

Dennis.
 
Volgens mij staan de instellingen goed. Ik heb ze uit de handleiding van de router. Het enige waar ik niet zeker van ben is de dhcp instelling maar ik heb het met beide geprobeerd en dat maakte niks uit.
 
Dan is het niet meer verder te zoeken volgens mij, zet de router even uit en zet hem na 10 seconden weer aan.

Als je netwerkkaart al op dhcp staat ingesteld, laat het dan ook zo.

Dennis.
 
Gelukt!

Nou Dennis, bedankt!
Ik snap er niks van want ik heb die stomme router vandaag al minstens tien keer uit en aan gezet maar deze keer hielp het inderdaad. Wel heb ik deze keer braaf en rustig tot tien geteld dus misschien heeft dag geholpen.
 
Gelukkig maar Katya.

Die 10 seconden is wel belangrijk, de spanning moet echt gaan "afvloeien" to nul
Anders (als je te snel weer aanzet), wordt de router a.h.w. niet echt gereset.

Dennis.
 
Dan zal dat het wel zijn geweest. Geduld is nu eenmal niet mijn beste eigenschap..

Thnx
 
Ik doe mijn best maar op de snelheid hier is niks aan te merken. :thumb:
 
Oké, het was schertsend van mij bedoeld hoor.

Maar wat bedoel je met snelheid? Bedoel je van je internet kabelverbinding?

Dennis.
 
Hoi Dennis,

Ja, snap ik hoor. Ik bedoelde de snelheid hier bij helpmij; van jou dus eigenlijk.
 
O, bedoelde je dat zo. Ik vermoedde dat eigenlijk ook al een beetje.

Ja, ik zie geregeld andere Helpmijers heel snel een antwoord geven.
Heb wel mijn bewondering over hen, ik houd ze niet bij.

Oke dan,

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan