routerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

noneku

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2005
Ik heb al langer een router, werkt perfekt maar wil de verbinding nu beveiligen.wpa
Heb een internetverbinding van Home.

Router is een een Belkin 54g.
Ik doe het volgende
>security mode>wpa/wpa2-personal(psk)
>authentification>wpa-psk
>encryption techniqe>tkip
>password(psk)>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>obscure password>aanvinken
Vervolgens keuze >claer changes+>apply changes
>ik klik op apply changes
Krijg vervolgens een schermpje om de router te herstarten Dit doe ik dan en na 25 seconden de status>security disabled
De nieuwe instellingen worden dus niet opgeslagen.
Heb deze actie al 5 keer opnieuw gedaan met steeds hetzelfde resultaat. De laatste keer met de firewall (windows) uitgeschakeld. Dacht dat het daar misschien aan lag.
BVD

Ik heb al langer een router, werkt perfekt maar wil de verbinding nu beveiligen.wpa
Heb een internetverbinding van Home.

Router is een een Belkin 54g.
Ik doe het volgende
>security mode>wpa/wpa2-personal(psk)
>authentification>wpa-psk
>encryption techniqe>tkip
>password(psk)>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
>obscure password>aanvinken
Vervolgens keuze >claer changes+>apply changes
>ik klik op apply changes
Krijg vervolgens een schermpje om de router te herstarten Dit doe ik dan en na 25 seconden de status>security disabled
De nieuwe instellingen worden dus niet opgeslagen.
Heb deze actie al 5 keer opnieuw gedaan met steeds hetzelfde resultaat. De laatste keer met de firewall (windows) uitgeschakeld. Dacht dat het daar misschien aan lag.
BVD

begrijp ik het goed dat de router dus niet onthoudt dat je hem op wpa hebt ingesteld?
Ik probeer je actie te volgen adhv
http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/5
kloppen de stappen zo'n beetje met jouw acties?

Probeer anders een een algehele router reset. Misschien dat dat iets in beweging brengt.
Die firewall moet niets uitmaken. Dat is aan de pckant.

begrijp ik het goed dat de router dus niet onthoudt dat je hem op wpa hebt ingesteld?
Probeer anders een een algehele router reset. Misschien dat dat iets in beweging brengt.
Die firewall moet niets uitmaken. Dat is aan de pckant.

Ja, dat klopt. De router onthoudt de verandering dus niet.
Hoe doe ik een algehele router reset???
Oh ja , heb vandaag weinig tijd. Ik laat nog iets horen, is het vandaag niet dan morgen. Alvast bedankt.

router reset kun je in de handleiding vinden.
en anders op de site van de fabrikant.

heeft meestal te maken met het indrukken van de reset voor een aantal seconden. Met of zonder stroom erop, daarvoor heb je de handleiding nodig (ook qua seconden)

router reset kun je in de handleiding vinden.

Heb de handleiding eens aandachtig doorgespit. (staat op de installatiecd en die kon ik niet meer vinden) en ik denk dat ik eruit ben. Om op deze router wpa in te stellen moet ik eerst een update downloaden van de Belkin site. Standaard heeft ie alleen wep. Dus dat ga ik proberen. Al doende leert men.
Deze topic kan dus gesloten worden en nog bedankt.:thumb:

H. Om op deze router wpa in te stellen moet ik eerst een update downloaden van de Belkin site. Standaard heeft ie alleen wep. :

Zie, dat is handig om te weten! Mocht weer eens iemand googlen en hieruit komen zien ze dat ook direct. Ik had het niet gezien, dat met die update..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan