Routerprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Infiniti

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2007
Hallo,

Ik probeer, net zoals ik daarnet las iemand anders op het forum, te downloaden via het programma uTorrent. Echter, het gaat héél traag (rond de 5 kb/s met uitschieters naar 10) en de poortencheck van het programma zegt het volgende:

Code:
Checking port 22335 on 86.91.205.207...

Error! Port 22335 does not appear to be open.

Maar dit probleem doet zich niet enkel bij port 22335 voor, maar ook bij alle anderen. Is dit een probleem met de router (wat dat dan ook mag wezen, ik ben daar hééel slecht in :P? Azureus had het over een NAT-probleem, maar wat dat is weet ik helemaal niet. Ik heb overige uitleggen over dit probleem proberen te begrijpen, maar dat is niet gelukt.....

Who can help me?

Hallo,

Ik probeer, net zoals ik daarnet las iemand anders op het forum, te downloaden via het programma uTorrent. Echter, het gaat héél traag (rond de 5 kb/s met uitschieters naar 10) en de poortencheck van het programma zegt het volgende:

Code:
Checking port 22335 on 86.91.205.207...

Error! Port 22335 does not appear to be open.

Maar dit probleem doet zich niet enkel bij port 22335 voor, maar ook bij alle anderen. Is dit een probleem met de router (wat dat dan ook mag wezen, ik ben daar hééel slecht in :P? Azureus had het over een NAT-probleem, maar wat dat is weet ik helemaal niet. Ik heb overige uitleggen over dit probleem proberen te begrijpen, maar dat is niet gelukt.....

Who can help me?

Wat jij waarschijnlijk moet doen is de poort die in utorrent aangegeven staat forwarden in je router.
Zoek in je router naar port forward instellingen en forward vandaar naar je lokale ip. (die kan je opvragen door "Start" - "uitvoeren" te doen, daar cmd te typen en te enteren en in dat zwart venstertje ipconfig te typen.)
dan zou het moeten werken.

Nou, dat heb ik gedaan, maar de download in uTorrent blijft zo ontzettend laag helaas. Is er een kans dat het aan mijn netwerk zelf ligt (ik heb ADSL ism KPN InternetPlusBellen en de Experia-boc)?

Haha, correctie, ik moet wat aan mijn geduld gaan werken, want het werkt perfect. Thnq, jarco, ik sta bij je in het krijt :p !!!!!

Hmm, ik ben bang dat ik er toch nog even op terug moet komen. Het is namelijk zo dat de downloads wel sneller gaan maar nog steeds niet zo heel erg snel. overigens geeft uTorrent nog steeds aan dat de port niet open is. Ik heb ook geen firewalls aanstaan en de port is geforward. Wat is het probleem? Ligt het aan mijn connectie?

kijk eens even na als de poort die in je router staat dezelfde is als degene die je in je torrent programma gebruikt. Als dat het geval is moet je eens kijken als je lokale ip nog steeds hetzelfde is als waarnaar je vanuit de router geforward hebt.

Als je een firewall gebruikt met de 'stealth mode' aan kan dat ook het probleem zijn.

Nou, in ieder geval heb ik de firewall niet aanstaan. Wat houdt dat st ealth mode overigens in?>

Dat is 'onzichtbaar' voor de buitenwereld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan