routerprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedbird220

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Berichten
30
bob1,piet54,

heb vandaag dezelde router aangeschaft. gaat niet helemaal goed.even kijken waar ik moet beginnen. kwam netjes in de router.
1.t mac adres, dat ik moet invullen bij 'quick setup' : is dat van m'n ethernetkaart of van t modem van UPC?

2.vervolgens, moet ik bij fixed-ip xDSL het ip-adres invullen, ik neem aan van t kabelmodem?

3.Moet ik nou wel of niet de resterende opties invullen? Zoals : Gateway IP, DNS, subnetmask.

Als ik ALLES leeglaat en ik kijk bij status, internet connectie dan zegt de router : connected. Vul ik t IP adres in(zoals in de handleiding staat), dan zegt de status, not connected.

Ik ben niet zo'n held hierin. Enige hulp stel ik echt op prijs

Had voorheen Kabel modem--->mijn pc---->2e pc.
Waardoor mijnes altijd aan moest staan, dat wilde ik met de router vermijden.

Alvast hartstikke bedankt!!!!!!!

gr,

SB220
 
1) die van je netwerkkaart

2) kun je ook kiezen voor dhcp? (xdsl lijkt met meer voor ADSL/DSL enz)

3) op automatisch laten staan
 
hell and damnation, we zijn inmiddels een maandje of wat verder. router werkt, ALLEEN ik kan alleen maar msn'en, ws ftp'en en KAZAA'en. webpagina's bekijken en email uitlezen(outlook) vertikt ie...
iemand enig idee wat ik fout doe in het geheel???

thanks in advance..
 
Ik heb sinds vorig jaar een Edimax 6004 router.
Via PPTP ingesteld, werkte als een tierelier.
Omdat ik de computers regelmatig formateer, kreeg ik het voor elkaar om het niet meer zo soepel te laten lopen, vraag me niet hoe.
Als er een computer aan het internetten was, en de andere kwam erbij, waren we regelmatig internet kwijt.
Opnieuw opstarten etc.
Ik dacht aan een upgrade (firmware), voor de router.
Sindsdien kan ik wel kazaaen, msn en, maar net zo als Speedbird niet meer via explorer op internet.
Wat blijkt nou?? de routerinstellingen kloppen niet meer.
Ik kan de router niet meer instellen via PPTP.
Heb jij dat ook Speedbird??
Want volgens mij is dit het probleem.
Groetjes Jami
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan