Routers UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Playcastor

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hallo,
Ik dwaal al een tijdje rond op het internet, op zoek naar een probleem met de router van UPC die ze vroeger leverden. WPN824v2 (v2 is modded van upc).
Nu ik uiteindelijk weer op de upc site kwam, zag ik dat ze die router helemaal niet meer aanbieden!:eek: Hoe kan dat? Is die weer slechter geworden ofzo? En is het het geld waard om een van die twee nieuwe te kopen?
mvg,
Playcastor

UPC ROUTERS:
http://www.upc.nl/internet/internet_diensten/draadloos_internet/

WELKE IK NU HEB:
http://www.netgear.co.uk/rangemax_wirelessrouter_wpn824.php
Overigens is het ons nooit volgens aanraden gelukt de firmware up te daten... De bepaalde helpdesk die we gebeld hadden zei ook dat dat waarschijnlijk te maken had met de mod van UPC. UPC's helpdesk wist uiteraard ook geen oplossing:p

Hoi,

De router die je nu hebt, is niks mis mee.
Je geeft overigens niet aan, wélke problemen je ermee hebt dus .....

Die andere routers hebben inderdaad betere specs:
Wireless-N geldt voor beide
Gigabit geldt alleen voor de Sitecom WL-351

Voor jou levert dit alleen 'winst' op, als je draadloze netwerkkaart(en) ook Wireless-N zijn en/of - voor de sitecom - dat je een Gigabit netwerkkaart hebt voor een bekabelde verbinding.
Zo niet, dan heeft vervangen geen enkele zin.

Die WNR2000 is er al vanaf 44 euri en de Sitecom WL-351 vanaf 62, dus beiden goedkoper en die sitecom zelfs aanzienlijk.

Ik heb hem al, kregen we bij het abbonement.
Had problemen al eerder uitgelegd in een ander topic maar zou weer even uitgebreid verhaal doen:
Het was zo, dat ik ok internet had 2 verdiepingen hoger. Maar zodra de hoofdpc aanging, die dus aan de router vast zat, werd ik er uitgegooid!
Na een hoop gebel met UPC etc, heeft een of andere leek simpelweg de channel veranderd in het router menu en was het probleem weg!
Maar nu (denk ik) doet mijn internet het alleen op een bepaalt IP zit, soms zit ik hier heerlijk MW2 te spelen met 700Kb p/s wat voldoende is. En nu heb ik moeite met het laden van youtube filmpjes. En zo gaat dat in een stijgende en dalende lijn door.
Is dat zo duidelijk?:)

Buh .... ??
Wat is je vraag, na de uitvoerige info mijnerzijds?

haha,
Je vroeg mij aan te geven welke problemen ik had met de router, dit was een kort lijstje:P
Kort samengevat:
Mijn internet doet het in hele sterke pieken en dalen van 14kb p/s tot 1mb p/s.
Welke verklaring kan daar voor zijn en hoe los ik het op?

Bedankt alvast, haha:p

Voordat je naar upc kunt reageren over instabiliteit van de verbinding, moet je eerst kijken wat er met die 'pieken en dalen' gebeurt als je de pc eerst eens direct - dus zonder router - aansluit.
Je zet het kabelmodem uit; haalt de netwerkkabel naar de router eruit en de kabel vanaf de pc erin.
Hierna start je eerst het kabelmodem weer en vervolgens de pc.
Kijk nu of je verbinding wel stabiel is.
Zo ja, dan ligt het aan de interne situatie.
Kan o.a. te maken hebben met het aantal mensen dat via de router op internet zit.
Mogelijk is je beveiliging ook niet ok, zodat er anderen draadloos meehengelen.

Laatst bewerkt:
Paar dingen kan ik vertellen:
1.Het ligt zo ie zo intern. De vraag is dus wat...
2.De beveiliging lijkt me niet, mijn buurjongen zelf heeft het beste van UPC dus daar schiet die niks mee op... Andere zitten nauwelijks op het internet

En ik weet niet of je het ooit meegemaakt hebt, maar contact opnemen met UPC.
Dat is 2000x niks, tot zover bij ons...:p

Pfff...

Doe nou gewoon eens wat ik zeg: router er tussenuit volgens de procedure die ik aangaf.
Heb jij een kort lontje of zo ....

Ik heb al jaren UPC ... ;)

Ik zeg gewoon op een normale toon, dat ik dat niet ga doen omdat ik weet dat de fout intern ligt, dat er al een computer aan de kabel zit en dat mijn pc nogal zwaar is.
Wij hebben ook al jaren UPC ...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan