Routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pickles

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2009
Ik zit 4 maanden op een camping en heb internet verbinding via een router van het internet ongeveer 200meter weg. Ofschoon ik verbinding heb is het zeer langzaam 1.0 Mbps. Hoe kan ik dit verbeteren?

Laatst bewerkt:
Dit enige manier om dit te verbeteren is om dichter bij te gaan zitten. Anders is er niet echt een oplossing.

Gezien de afstand is er w.s. al sprake van een N netwerk? dat heeft het beste bereik.
De router zal wel van de camping zijn, daar heb je dus geen invloed op.

Er zijn wifi adapters met verbeterde ontvangst/zend vermogen.
Deze winkel kom ik in camping fora tegen. Zou goede ondersteuning bieden.
Ook zijn er losse antennes in allerlei soorten en maten verkrijgbaar, maar ik denk dat je er al bent met de redelijk geprijsde adapters uit de link. Het gaat wel om G adapters
Bij een N netwerk heb je mogelijk meer aan deze adapters
mvg leo

Leo,
Ik heb eens op die site rondgekeken, want bij mijn zus haar dochter staat de pc in haar slaapkamer. Zit nu een gewone usb wireless lan in. Het signaal is echter zeer zwak 18% zet ik de wep key uit dan is het 32%. Als ik het zo lees is het voor haar dan ook een optie om zo'n ding aan te schaffen? En hoe meer Dbi hoe meer zend/ontvangst vermogen?

Dat zou inderdaad wat kunnen zijn,
En inderdaad hoe meer dbi hoe beter.
Misschien jou adapter over 4 maanden voor je nicht?

Overigens kan het al helpen om de router ergens anders te zetten. bv op de 1e verdieping, maar mogelijk gaat dat lastig vanwege de kabels.

Bij een vaste opstelling kun je ook nog experimenteren met een usb verleng kabel.
Daardoor is de adapter op gunstiger plaats je leggen, dat kan soms al veel schelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan