routing met 2lan's

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Hoi samen,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik heb thuis vier pc's een router en een laptop van het werk.
Nu zit ik een beetje mijn netwerk in te stellen zodat ik met ze allemaal op internet kan.
Ik heb daarnaast @home internet, via de kabel dus.
Nu is mijn probleem als volgt.
Ik heb de vier pc's op de router hangen, met lan adresjes. Dus 192.168.1.X en dat werkt allemaal top, ik kan alles pingen en **** dus heb niks te klagen.
Nu heb ik onder dat lan een domein opgezet, mbv w2ks.
Dit zeer simpel zonder iets aparts eigenlijk, alle adressen zijn statisch ingesteld.
Dit werkt dus perfect, alle pc's zijn lid van mijn domein.
Nu is het probleem bij de laptop, deze kan ik niet onder het domein hangen omdat deze al lid is van een domein, en ik hoef hem eerlijk gezegd ook niet in mijn domein.
Nu heb ik hem via een tweede netwerkkaart is de server via nat op internet, dit werkt ook perfect.
Ik kan lekker surfen via me laptop via de server, via de router.
Nu heb ik ook die adressen statisch ingesteld. de netwerkkaart waar de laptop aan hangt en ook de laptop zelf hebben een 192.168.0.X range.
Dit allemaal statisch ingesteld werkt goed.
Ik kan vanuit de laptop alles pingen in huis.
Maar nu komt het , wil ik pingen vanuit me eigen pc, dus een van de andere drie, dan kan ik niet pingen naar de laptop, hoe ik het ook instell, zelfs de tweede netwerkkaart (die waar de laptop aan hangt) kan ik niet pingen, dus het lijkt eigenlijk maar een kant op te werken.
Is hier een oplossing voor, mijn pc's thuis zijn allemaal xp prof, incl de laptop, alleen dus de server die w2ks is.
alvast bedankt, en nee de laptop op de router hangen is geen optie want dan moet ik nog een kabel van beneden naar boven trekken, vandaar dat ik het zo wil doen....
UPDATE: Ik zie dat de laptop wel de server ziet in het domein simon en ook kan benaderen, maar de rest zie ik niet. Probeer ik een van de andere via de unc of ip adres dan gaat het fout.
De laptop kan ook alleen maar door de server gezien worden, en internet werkt wel perfect op de laptop dan!?!
Alvast bedankt voor de reacties

UPDATE2: De andere pc's vanuit laptop benaderen met ip adres gaat wel, dus het zit ergens in de dns, andersom werkt het niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan