Rowsource onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

harolda1980

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Ik probeer een keuze lijst de waarden te laten inladen uit een database. Wat lukt alleen zou ik graag de database na rowsource inladen willen sluiten.

Zodat je een keuze kunt maken, zonder dat de database nog openstaat.

Code:
    f = "\\Fp1\database$\instatdbs"+ "\" + "AGdbs.xlsx"
    Workbooks.Open Filename:=f
    Set SC = Application.ActiveWorkbook

With SC
CBLeverancier.RowSource = Sheets("blad1").Name & "!" & Sheets("blad1").Cells(3, 1).CurrentRegion.Address
   .close false
    End With

Het lijkt me wat lastig gegevens op te roepen /uit te lezen uit een gesloten bestand.

N'importe. Rowsource is een verwijzing. Als je de band met de verwijzing verbreekt is het resultaat er ook naar.

Laatst bewerkt:
ja i know..
Alleen werk ik in dit geval met bestand waar ik de gebruiker zo min mogelijk van wil laten afweten!!

Met een databasequery in een verborgen werkblad ben je er toch snel uit ?

Draai deze macro in een leeg Excelbestand:
Zet eerst ipv de groen gemarkeerde tekst (E:\samenvoeg.xls) de naam van het excelbestand waarvan je gegevens in dit bestand wil opnemen

Code:
Sub koppelaar()
  With ActiveSheet.QueryTables.Add("ODBC;DSN=Excel-bestanden;DBQ=[B][COLOR="teal"]E:\samenvoeg.xls[/COLOR][/B];DriverId=790", Range("A1"))
    .CommandText = "SELECT *"
    .Refresh False
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Ik heb hem ingevoerd krijg alleen de melding dat mijn document niet de gewenste indeling heeft.

Wat zijn hiervoor de eisen?

Ik heb hem ingevoerd krijg alleen de melding dat mijn document niet de gewenste indeling heeft.

Wat zijn hiervoor de eisen?

Wat gebeurt er met deze code ?

Code:
Sub koppelaar()
  With ActiveSheet.QueryTables.Add("ODBC;DSN=Excel-bestanden;DBQ=[COLOR="Blue"][B]E:\samenvoeg.xls[/B][/COLOR];DriverId=790", Range("A1"))
    .CommandText = "SELECT * FROM `[COLOR="blue"][B]E:\samenvoeg[/B][/COLOR]`.`[COLOR="blue"][B]Blad1[/B][/COLOR]$` "
    .Refresh False
  End With
End Sub
en plaats svp je aangepaste code ook hier als het niet loopt zoals je verwacht.

Laatst bewerkt:
Ik krijg de volgende foutmelding: er is een fout opgetreden in de SQL Syntaxis

Code:
Sub koppelaar()
  With ActiveSheet.QueryTables.Add("ODBC;DSN=Excel-bestanden;DBQ=W:\Hcontent\afname.xls;DriverId=790", Range("A1"))
    .CommandText = "SELECT * FROM `W:\Hcontent\afname`.`Blad1$` "

.Refresh False

End With
End Sub

- staan er wel gegevens in het bestand ?
- heet het werkblad niet per ongeluk Sheet1 ?

Als jij die vraag stelt ben je blijkbaar in staat hem te testen. Ook ik ben benieuwd naar het resultaat. Omdat ik niet graag routine overboord zet stap ik niet over op het zoekprogramma 2007 (waar zit wat).
Tot nog toe zie ik geen funktionele (niet-optische) verbeteringen in Excel 2007 ten opzichte van Excel 2000.

Ik heb 2007 opzich een zeer stabiel systeem en in veel gevallen zijn bestanden handelbaarder.

Nee deze optie werkt namelijk niet met xlsx, vandaar de vraag of het in een andere manier verwerkt was in excel 2007. daarnaast heb ik op mijn werk geen andere keuze!

Hij werkt geweldig alleen na een overstap naar Windows 7 kreeg ik de melding van een computergegevensbron om te selecteren

Iemand een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan