Rowspan

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bezig geweest met deze pagina: http://griekenlandreis.com/?page_id=163.
De beschrijving wil ik eerst links naast het kaartje plaatsen en daarna eronder. Dat heb ik in Chrome en IE voor elkaar gekregen door middel van een rowspan bij de cel met het kaartje.
In FireFox krijg ik dit echter niet voor elkaar. Als ik alle cellen een border geef zie ik dat hij zich wel aan de rowspan houdt, maar dat er op een of andere manier onder het kaartje een lege plek komt.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Geert

Wat voor waarde heb je voor ROWSPAN ingevuld? Als je 0 hebt, probeer dan 1 eens en v.v.
offtopic: ga je naar Athene in mei met school? weird coinsedence:eek:

Ik heb een rowspan van 4 of 5.
Ik ga inderdaad naar Griekenland dan.

Haha, wie weet.

Al die dingen in de linkse kolom zijn losse cellen/rijen hè.

Hoi Geert,
Puf-puf, dat was een zoekertje! :)

Al jaren en jaren doe ik niets meer met tables-voor-layout (css is de aangewezen weg), en ik kwam er maar niet achter waar 't 'm in zat. Al die inline styles in de html maakten het er ook niet overzichtelijker op. ;)
In ieder geval was het niet het javascript dat in de kaart zit verwerkt (mooi stukje werk trouwens, al die verstopte verschillende kaartjes met hun aanwijzers!): met javascript uitgeschakeld ging het ook mis.
Dus toen de methode "uithuilen en opnieuw beginnen" toegepast: de tabel zachtjes opnieuw opbouwen, en daarna stuk voor stuk de gebruikte styles toevoegen: net zolang tot het fout gaat.

Het blijkt uiteindelijk het gemis aan een {vertical-align: top} voor de kaart-cel te zijn. Doe je die erbij, dan springt alles meteen op z'n plaats in FF.

• De test: bliksekaters.nl/tests/hellas-route.htm
    Zie broncode.
  • De inline-styles voor de vele <spans>'s met de kaartverwijzingen heb ik allemaal opgeruimd, en ook nog wat andere dingen. De tabel is nu schone html geworden, en de styles zijn vlak voor de </head> toegevoegd.
  • Ik kwam ook nog tegen dat de datum-afteller het in FF niet deed. Dat zat 'm in het javascript, waarin de eigenschap "innerText" werd gebruikt. Dat kent Firefox niet (zie hier; over tabellen gesproken!), maar met "innerHTML" doet FF het wel (en ook de rest blijft het doen).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Wow, heel erg bedankt voor al die moeite!
Je hebt gelijk dat ik beter de style niet inline kan zetten. Dit had ik wel gedaan omdat het bij Wordpress moeilijker is om dingen in de head te zetten. Maar ik heb het nu toch ergens in een stylesheet gezet.
Inderdaad werkte die teller ook niet, ook daarvoor bedankt.
Mooi met die tooltips die je hebt toegevoegd.

Nog een vraagje: Hoort dat vertical-align er eigenlijk gewoon bij of is het raar van FireFox dat het niet werkt zonder de vertical-align?

Nogmaals heel erg bedankt,

Geert

Laatst bewerkt:
Mm, ik vermoed dat het een beetje buggy gedrag van Firefox is. Er gebeuren bij FF wel meer vreemde dingen met vertical-align, maar ben daar niet ingedoken.

Hé, deze bug-melding (met dit aanhangsel) lijkt er wel heel er veel op!

rowspan-bugzilla.png

Met vriendelijke groet,
en alvast goede reis!
(nog maar 70 dagen te gaan voor het gaan!)
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan