Roxio burning engine not found

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackcrow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Ik heb op mijn nieuwe PC het schrijfprogramma ROXIO creator LE meegekregen, waar ik CD's en DVD's mee kan branden. Wanneer ik een ander programma installeer, dan kan mijn DVD brander niet gebruikt worden.
Bij Nero wordt deze DVD brander niet herkend, verschijnt de brander dus niet in de lijst van writers.
Bij UltraISO krijg ik de melding "Roxio burning engine not found".

Weet iemand wat ik kan doen?

alvast bedankt

Tja je hebt van die branders die alleen willen branden met het meegeleverde pakket software

Hoi,

Als het 'goed' is, worden bij een nieuwe pc ook de drivers van de diverse onderdelen meegeleverd. Zo ook van de CD/DVD-writer.
Dit staat op een aparte cd of dvd, óf op (één van) de partities, vaak onder de mapnaam 'Drivers'.
Controleer dat!
Als je die niet hebt, download je een programma als Belarc ( www.belarc.com ) of Everest-home ( http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=3&lang=en) en zoekt uit welk merk en type writer er in zit.
Op de site van de betreffende leverancier kan je dan de meest recente driver downloaden.

Je kunt via het configuratiescherm alle standaard- en door jou geïnstalleerde brandprogramma's nu verwijderen.
Installeer hierna eerst de driver van je brander.
En installeer hierna het door jou gewenste brandprogramma.

Succes

Met XP heb je geen aparte drivers nodig, eventueel wel nieuwe Firmware, maar die is alleen van belang als de drive niet goed werkt, voor herkenning niet.

Hier heb je een patch, misschien dat deze werkt.

En voor Nero, kun je deze cdrom configuratiefile proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan