Roxio, hoe “Update Manager” deïnstalleren….

Status
Niet open voor verdere reacties.

storm9

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Met de installatie van het programma Roxio Easy Media Creator 9 wordt er tevens een updateprogramma geïnstalleerd. Wanneer ik Roxio deïnstalleer laat hij de zgn. “Update manager” van de firma “InstallShield” op de computer achter en het blijft gewoon werken door periodiek op te starten. Niet erg netjes van Roxio.
Ik heb het inmiddels uitgezet maar mijn vraag is weet iemand hoe ik het programma deïnstalleer want in de lijst configuratie/software komt het programma niet voor?
Het besturingssysteem van mijn PC is Windows XP home.
Henk

Staat er misschien nog een Roxiomap is c:/program files?

If Update Manager fails to uninstall, corruption has occurred that prevents removal. You will have to manually remove Update Manager:

Download and install Microsoft Cleanup Utility located here.
Run the application and select Sonic (or Roxio) Update Manager, and select Remove.
Go to My Computer --> C:\\Program Files\Sonic. If there is a folder named Update Manager, right click on it and select delete.
Browse to C:\Documents and Settings\<--user name-->\Application Data\Sonic and delete the "Update Manager" folder. NOTE: You may need to enable hidden files. Do this within Windows Explorer by going to Tools --> Folder Options --> View tab and select Show Hidden Files and Folders.

Helaas, ik heb Microsoft Cleanup Utility geinstalleerd en gestart, maar het programma staat er niet bij. Het programma staat wel in het configuratie-scherm ....

Heb je het hier nu in alletwee de gevallen over Roxio update manager???

Ik heb het over 1 geval nl. “Update manager” van de firma “InstallShield" welke gelijktijdig geinstalleerd wordt met Roxio Easy Media Creator 9.

Ik bedoelde eigenlijk dat je de eerste keer zei dat het niet in lijst configuratie voorkomt en de tweede keer dat het er wel in staat. Daarom vroeg ik of dat over hetzelfde programma gaat, want dat is wat verwarrend. Als het wél in die lijst staat is het toch te verwijderen?

Ik bedoelde eigenlijk dat je de eerste keer zei dat het niet in lijst configuratie voorkomt en de tweede keer dat het er wel in staat. Daarom vroeg ik of dat over hetzelfde programma gaat, want dat is wat verwarrend. Als het wél in die lijst staat is het toch te verwijderen?

Het programma staat in Configuratiescherm zelf vermeld (als "Program Updates"), niet in de (software)lijst Configuratiescherm/Software (de geinstalleerde en dus te verwijderen programma's).

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/Uninstall-Manager.shtml Las ik op de site van Roxio zelf als oplossing. Misschien is dat wat :)

Ik heb op de site gekeken (nog bedankt) en kwam daardoor op een ander idee. Ik heb de software nog eens aangeklikt. Omdat ik al de programma's inmiddels uitgeschakeld had gaf het programma een foutmelding en (!) een webadres voor ondersteuning.
Op het webadres heb ik inmiddels een uninstall programma gevonden die je kan downloaden (zowaar!). Dat heb ik dus gedaan. Waarom de firma "Installshield" het programma niet gelijk bij levert blijft een raadsel.
De pagina voor het downloaden van het uninstall programma luidt:

http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q111006

Mumzel, dank voor het mee zoeken van de oplossing.

Ik dacht, of beter ik hoopte dat het eerder geschetst probleem opgelost zou zijn, maar dat was wat te vroeg gejuicht!

Ik heb het uninstall programma van http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=Q111006
gedownload en vervolgens gedraaid.

"Uninstallupdatemanager.exe", geeft de mededeling dat hij het programma heeft verwijderd, en als ik in het Configuratiescherm kijk lijkt dat ook zo, maar in werkelijkheid installeert hij extra files!!? :confused:

Het programma maakt (in ieder geval) een nieuwe directory aan n.l.:
c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Professional\RunTime\10\01\Intel32\

met daarin de files:
ctor.dll
DotNetInstaller.exe
iGdi.dll
iKernel.dll
iscript.dll
iuser.dll
setup.dll

Hoezo programma verwijderd?? Ik begrijp hier helemaal niets van! Wat zijn dat voor files?

Kan iemand mij op weg helpen? (Ik heb in ieder geval het systeem terug gezet, voor de zekerheid)

Henk

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik gezien dat "Installshield Software Corporation" aangekocht is door Macrovision.
Henk

Ik heb die programma's eens nagekeken, maar daar wordt ik ook niet wijzer van. Ben je door het terugzetten van het systeem wel van het probleem af? Of blijft het bestaan... :confused:

Ja, ik ben van de problemen af. Ik blijf het echter vreemd vinden van de installatie van de eerder genoemde files.
Ook vreemd van Roxio om zo'n installatieprogramma te plaatsen zonder een 'uninstall' programma erbij te doen.
Ik heb inmiddels "Nero" geinstalleerd, duidelijk betere programma's dan Roxio voor zover ik kan beoordelen.
Maar ik laat het hierbij, bedankt in ieder geval.
Henk

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem op mijn pc.
Echt hinderlijk, ik zoek al maanden naar antwoorden.
Maar wat jullie hebben geschreven hier is te rommelig om
te snappen. Kan iemand het a.u.b begrijpelijk schrijven want
het is echt misselijk, steeds annuleren drukken.
Hartelijk dank

:D
Prince:DC

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem op mijn pc.
Echt hinderlijk, ik zoek al maanden naar antwoorden.
Maar wat jullie hebben geschreven hier is te rommelig om
te snappen. Kan iemand het a.u.b begrijpelijk schrijven want
het is echt misselijk, steeds annuleren drukken.
Hartelijk dank

:D
Prince:DC

Het is ook een rommelig bericht. Wat ik me kan herinneren is dat ik lang gezocht heb vervolgens een uninstall programma heb gevonden en gedownload en vervolgens gedraaid. Daarmee was het probleem opgelost. Dat ik nog wat files zag staan heb ik me indertijd druk om gemaakt maar dat doet er niet toe.
Hier is de link van het uninstall programma (geheel voor eigen risico):
http://support.installshield.com/kb/files/Q112918/SoftwareManagerUninstall.exe

Vertel je nog even of het gelukt is?
m.vr.gr. Henk

Laatst bewerkt:
Thank you.

Hey Hank,
het is gelukt dankzij jou.
Ik twijfelde echt of het weg zou gaan.
Ik moest wel de pc eerst op "veilige modus" zetten
voordat ik het kon verwijderen.
You are a lifesaver......