Roze balk op LCD TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankDruten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik ben in het bezit van een 66cm Philips LCD TV, een Topfield 4000PVR (sat. ontvanger) en een Denon AVR4306 Receiver.
Omdat de receiver een Faroudja upscaler heeft wilde ik graag mijn Topfield via de Denon op de Philips LCD TV aansluiten.
De verbinding tussen de Denon en de Philips met een HDMI-HDMI kabel en voor de verbinding tussen de Sat,ontvanger en de Denon receiver een kabel gekocht Scart-Component (3 tulppluggen Rood-Blauw-Groen)
Alles aangesloten, ingesteld op upscaling naar 720P en kijken of het werkt.
Helaas eerst geen beeld maar toen ik de Topfield uitgang van RGB op YUV instelde kreeg ik best mooi beeld!
ALLEEN bovenaan het beeld is alles roze verkleurd (ongeveer 1 cm) dat ziet er niet uit!
Toen de Topfield direct op de component ingang van de LCD aangesloten en jawel nog steeds roze, al was het nu wat minder.....
Weet iemand wat dit is??? ligt het aan de LCD-TV of aan de Topfield? En waarom moet de Topfield op YUV ingesteld worden? de stekker zijn toch R(ood)B(lauw)G(roen):rolleyes:
groeten
Frank Visser

Een beeldscherm analoog of digitaal ziet veel verschil onderenader dat analoog meer rood in zit en dat moet je er uit halen.

Het beeld is verder prima van kleur maar alleen de bovenste rand is roze verkleurd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan