Roze lcd scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

berry14

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
164
Heey,

Al sik mijn lcd scherm uit en weer aan zet is het roze getint voor ca. 10 min. en dan vaagt het langzaam weg. En dan is mijn scherm weer goed. Alle stekkers heb ik al gecontroleerd. Weet iemand hoe dit komt?:p
Dankje wel:thumb:

(PS; Voor het ype moet je ff bij mijn computer kijken ;))
 
Heb je toevallig je videokaart overgeclockt? En probeer eerst eens je ATI/nvidia drivers totaal te verwijderen en even de nieuwste te installeren.
 
Heb je toevallig je videokaart overgeclockt? En probeer eerst eens je ATI/nvidia drivers totaal te verwijderen en even de nieuwste te installeren.

K heb nooit wat overclockt, maar ik denk dat het aan me scherm zelf ligt en niet aan de videokaart of driver. (heb verwijderd en geinstalleerd, maakt niet uit).

Heb ook gemerkt: Hoe langer ik mijn scherm uit laat staan hoe langer het roze blijft. en anders om:)
 
Hallo

Volgens de door u beschreven symptomen is dit terug te voeren tot een voedingsprobleem.

Voedingsspanning "backlight " te laag.

Een lokale t.v. technieker kan deze eenvoudig en in theorie relatief goedkoop herstellen.

Meestal defekte/uitgedroogde condensatoren.

Je vergat jammer genoeg een merk/typenr/ouderdom te vermelden :rolleyes:

100% zeker ... probeer betrokken t.f.t. scherm eens op een andere p.c.

Peter
 
Hallo

Volgens de door u beschreven symptomen is dit terug te voeren tot een voedingsprobleem.

Voedingsspanning "backlight " te laag.

Een lokale t.v. technieker kan deze eenvoudig en in theorie relatief goedkoop herstellen.

Meestal defekte/uitgedroogde condensatoren.

Je vergat jammer genoeg een merk/typenr/ouderdom te vermelden :rolleyes:

100% zeker ... probeer betrokken t.f.t. scherm eens op een andere p.c.

Peter

Mijn pc is nog geen jaar oud, dus uitgedroogde condensatoren zijn het denk ik niet:D.
Maar ik heb er ook niet zo veel last van, was alleen een beetje benieuwd wat het was ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan