Roze scherm door defecte videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EtniesGirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2010
Hi! Mijn beeldscherm kleurt al een tijdje nonstop roze. Vanaf het opstarten tot aan het uitzetten. Ik heb een ander beeldscherm aangesloten en ook deze was roze. Het ligt dus niet aan het beeldscherm. Kan het de videokaart zijn? Of is het iets anders? Alvast bedankt!

Dat kan zeker! Heb je een onboard videokaart of een videokaart in je AGP/PCI-e slot?

Als je dat laatste hebt (dat is dus een echte losse kaart in je moederbord ""geprikt"") dan kun je proberen die eruit te halen, wel je computer uit hebben staan en stekker eruit, en proberen of je computer dan overgaat op de onboard kaart en je normaal beeld geeft.

Dit beeld zal wel erg groot lijken, omdat de resolutie op 800*680 wordt gezet.

Hey, dankjewel voor je antwoord. Het is een onboard kaart, maar ik heb wel PCI sleuven. Als ik daar een nieuwe kaart in prik, overruled die dan degene die in het moederboard zit? Of moet ik een nieuw moederboard/pc??

Een andere optie om even te checken is om als het mogelijk is de VGA kabel te vervangen als je deze ook gebruikt hebt met het andere scherm.
Soms is er een kabelbreuk, soms een pennetje krom of naar binnengedrukt en soms als je geluk hebt zit de VGA kabel niet goed in de PC.

Het andere beeldscherm heeft een eigen kabel, dus daar ligt het ook niet aan. En als ik op het menu van het beeldscherm druk, dan zijn de kleuren wel normaal (in het menuutje dan, de rest blijft roze).

Dan is het inderdaad een fout in onboard video kaart.
Dit is volgens mij alleen op te lossen als je een nieuwe videokaart koopt.(dit overruled idd de onboard
Kan ook een nieuw moederbord maar dat word wat duurder en ingewikkelder.

Ik weet niet wat je er mee wilt doen maar je hebt vanaf 15euro al een nieuwe videokaart.
http://tweakers.net/pricewatch/134339/sapphire-radeon-x1300-128mb-ddr2-(pci-e-dvi).html#tab:info

maar wacht nog even op andere comments. misschien hebben hun een andere oplossing.

Ik ben het wat dit betreft met Pesu eens. Andere ideeën komen ook niet bij mij op.

redmar

Ja dat klopt maar ik wilde alleen aangeven dat het niet duur is.

het zou idd handig zijn als de ts even de specs doorgeeft.

Hoi !

Heb evt. nog wel 'n paar PCi-kaartjes liggen......

Maar ..iets van 16 Mb of zo.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan