Roze streep aan zijkant beeldscherm (gebruik Hdmi)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErwinHendriks

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Hallo,

Ik heb een monitor op mijn kamer waar ik op playstation. Hij staat er al bijna 1,5 jaar denk ik en heb altijd een roze streep gezien aan de rechter zijkant van het scherm. Nou eigenlijk niet want ik kon een optie inschakelen die heet 'overscan' waardoor mn beeldscherm dus een beetje inzoomde (en ook werd hij een beetje onscherper). Daardoor was de roze streep weg en heb het daar maar altijd mee gedaan. Maar ik begin me er nu wel aan te irriteren want ik zie wel vaak dingen die in de hoek staan gewoon deels niet... Ik heb ook nog een 5.1 Home Cinema set staan in mijn kamer en de hdmi die in mijn Ps3/4 zit gaan dan allebei met hun hdmi in de home cinema set zodat het geluid via de home cinema set gaat. Van de home cinema set gaat er weer 1 naar de monitor. Als ik mijn Ps alleen met 1 hdmi van ps naar monitor dan is er geen roze streep (En dus ook geen geluid..). Dus eigelijk ligt het gewoon aan mn Home Cinema set of hdmi kabel terwijl ik het al met meerdere heb geprobeerd. Maar als ik mijn Macbook ook via mijn Home cinema set doe dan zie ik geen roze streep ook zonder overscan? En als ik op het menu zit van mijn home cinema set zie ik geen roze streep. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?? Is een beetje ingewikkeld misschien maar hoop dat jullie het snappen ^_^

het lijkt me niet dat de videokaart van de play station kapot is... mischien de HDMI kabel?

of de TV, maar dat lijkt me ook sterk sinds als je inzoomt hij dan wel weer werkt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan