RPC call service uitgeschakeld :s

Status
Niet open voor verdere reacties.

ScoobyDoo11

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2002
Hallo allemaal, (big problems for me)

Mijn ouders hadden gisteren hun laptop gekregen en ik zou deze "even" configureren. Nadat ik e-mail en internet had geconfigureerd kreeg ik een zogenaamde RPC call melding zodat hij de computer herstartte naar 50sec. :S. Op dat momnet wist ik niet wat dat inhield, dus had ik de RPC call service uitgeschakeld.

Dit had ik dus nooit moeten doen,volgens mij want nu zit de hele computer vast.

Nadat ik alles had geinstalleerd had incl. NAV 2002 voerde ik de liveupdate uit van Norton antivius.

Na een tijdje kreeg ik de melding dat hij het zogenoemde blaster worm virus had gevonden.........ik op helpmij opzoeken hoe je dat zogenaamde blast virus kan verwijderen.

Ik zodoende de Fixblast ophalen en erover heen jassen. Computer start oip nieuw op daarna..........en toen was het mis ik zou daarna nog 1 of andere repartie tool erover heen moeten installeren. Maar dit wil hij maar niet doen.....Geeft niks anders aan dat een aantal services niet zijn gestart. Dat klopt ook wel maar ik kan ze of in veilige modus of in gewone modus niet herstarten ....

Wie kan mij verder helpen, het is een lap tekst, maar ik weet het verder niet meer :s.

Windows Xp home...heb systeemherstel al uitgevoerd zonder resultaat.
Als er meer ivnfo nodig is No problemo.....Bedankt alvast

Groeten Scoob

Het beste lijkt mij als ik het zo allemaal lees opnieuw formateren en installeren.
Weet je zeker dat alles weer goed werkt.

Deze lapop Skye,

Had Windows xp al voor geinstalleerd zo ik als ik de boel farmateer zal het niet goed komen denk ik ivm. drivers etc. anders had ik dat wel gedaan :s
Bedankt iig voor je reactie

ondertsaande kun je nog proberen

Blaster Virus

Waarom heb je het virus opgelopen?
Er wordt gebruik gemaakt van een lek in de Internet Explorer waarlangs het binnenkomt.
Het is belangrijk dat je regelmatig updates van Windows ophaalt en installeert.

Hoe merk je dat je het virus hebt?
De computer herstart zo nu en dan spontaan.

Hoe weet je of je het virus hebt?
Druk op Ctrl-Alt-Del en kijk bij Taakbeheer - Processen.
Als daar msblast.exe bij staat, ben je besmet met het Blaster virus.

Hoe verwijder je dat?

Stap 1:
Start de computer en ga naar Start - Run.
Tik het commando shutdown -a
De computer kan nu niet zomaar herstarten terwijl je bezig bent.

Stap 2:
Download en installeer de Windows patch vanaf de Windows Update-site:
www.microsoft.com/security/incident/worldwide_blaster.asp
Op een besmette computer lukt dit misschien niet. Probeer het op een andere computer.
Het past precies op een diskette.
Voor Windows XP Nederlandse versie heb ik hem gedownload en zit hij bij deze zipfile.

Stap 3:
Download en installeer een tool om de worm te verwijderen.
Dat kan bij McAfee: http://vil.nai.com/vil/stinger
Of bij Norton: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
Dit laatste bestand heb ik ook bijgevoegd in deze zip.

Stap 4:
Start de computer opnieuw op. Update je anti-virus programma en doe een scan voor alle zekerheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan