RPC fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin_ingen

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2003
Een kennis van me heeft met remotely anywhere een aantal services uit gezet. Waaronder remote procedure call.

Als (lijkt mij) logisch gevolg kan hij nu niet veel meer. Zijn aanmeld scherm is anders en hij kan geen programma's toevoegen of verwijderen. Zijn systeem start nog wel redelijk op, maar is verschrikkelijk instabiel. Hij heeft verder nog een aantal service's uitgezet.

Ik heb hem gevraagd "services.msc" te runnen en daar stond RPC op disabled. Hij kreeg hem niet aan de praat, want run/start kon niet ingedrukt worden en bij properties kwam er geen response.

Ik heb het niet met eigen ogen gezien maar ik hoop dat ik toch genoeg gevraagd heb. Ik liep vast nadat service niet konden worden gestart en er geen systeemherstel punt in de pc stond.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt,

Rechtsklik op deze computer/beheren aanklikken/in het venster computerbeheer, services en toepassingen aanklikken/services selecteren/scrollen naar remote procedure call(rpc) daar zijn eventueel mogelijkheden dat handmatig te starten ( zou wel moeten ).

Dit is dus het probleem, de enige keuzeopties zijn help en properties. als op properties geklikt wordt dan gebeurt er niets. de andere fucties zijn niet aanklikbaar.

de status is disabled.

Kun je wel de cmd console opstarten. Start => uitvoeren=> cmd

Typ hier eens het volgende in:
net start rpcss

Indien de service op uitgeschakeld staat dan zal het bovenstaande waarschijnlijk ook niet helpen, wat je dan nog kunt proberen is om naar start=> uitvoeren te gaan, type hier regedit in en klik op OK, ga nu naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Currentcontrolset\services\rpcss
Dubbelklik aan de rechtkant op de regel start en verander de waarde hier in 2 en klik op ok, herstart hierna je computer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan