RPC Server is uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iljavanderlaan

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Hallo allen,

Met mijn Iomega Storcenter ix4 200d heb ik een nogal vervelend probleem.:evil::shocked::(

Om de één of andere reden is de RPC-server uitgeschakeld waardoor ik niet meer kan inloggen.
Onder Windows is dit geen probleem, want dan kun je deze service zelf weer opstarten, maar bij een externe NAS server is dit lastiger ALS je dus geen toegang hebt.
Heeft iemand enig idee hoe ik, misschien middels command prompt of zoiets, toch de RPC-sever kan starten?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp......

Adios en tot snel.

Geen idee of dit helpt (is niet over jouw type storcenters maar over een andere type), maar:
link1
Dus kijken of toevoegingen aan het etc/hosts bestand helpen.

Tijs.

Helaas werkt dit niet ook al zou het volgens Iomega wel moeten werken.
Op de website van Iomega staat inderdaad ook zo'n methode.
Eerst de software op een USB zetten welke vervolgens middels de resetknop zou moeten opstarten.
Maar dit werkt dus niet want de USB wordt in geen enkel geval gebruikt om te booten.:confused:

Op Iomega staat ook een Open Source OS, maar ik heb geen flauw idee hoe ik deze kan instaleren.....:rolleyes:

Hopelijk heeft iemand nog een idee.

Thanxs...

Mijn instructie praat niet over een memory-stick maar over het inloggen op de Iomega via SSH (daar kun je op je pc bijv. Putty.exe voor gebruiken).
Aldaar (ingelogd als root) een toevoeging doen aan het /etc/hosts bestand, namelijk het ip-adres van je pc en de naam van je pc.
Zou (binnen SSH, ingelogd op de Iomega) iets kunnen zijn als eerst nakijken of het /etc/hosts bestand bestaat en de inhoud ervan uitlezen. Daarna (indien gevonden) er wat aan toevoegen:
cat /etc/hosts
echo "192.168.1.1 MyPC" >> /etc/hosts
cat /etc/hosts

[Natuurlijk dat ip-adres en naam aanpassen aan jouw pc, natuurlijk.] Als het goed is verschijnt dan als laatste regel van het /etc/hosts bestand het ip-adres van je pc en je pcnaam er achter.

Laat eerst maar eens weten hoe ver je met die instructie komt die ik gelinkt had.

Tijs.

Helaas....:o:(
Nu heb ik er weinig verstand van, maar ondanks dat krijg ik op geen enkele manier toegang tot mijn server?????

Iemand misschien nog een idee?

Klopt...

Dat dacht ik ook, maar zij komen er ook niet uit en sturen dan een nieuwe server op.
Mooie oplossing...zou je denken....:D

MAAAAAARRRRR,:(

Zolang ik geen toegang heb tot mijn oude data kan ik deze niet overzetten naar de nieuwe server.
En alleen de schijven verwisselen kan niet, daar het apparaat dan eerst de nieuwe schijven moet formatteren om ze te herkennen.

EN DAT WIL IK NATUURLIJK NIET...!!!!:confused:

Vandaar dat ik hoopte dat iemand op het forum nog een idee had.

Toch bedankt voor de hulp.

Thanx.:thumb:

Ik zou dan het volgende vragen aan de helpdesk Iomega:
Hoe kan ik vanuit de NAS bestanden naar een Windows computer overbrengen.
Oftewel net de andere kant op dan je gewend bent, zodat je je bestanden kunt veiligstellen op de Windows computer.

[Ik zou verwachten dat (met voldoende instructie) inloggen op de opdrachtprompt/SSH van de NAS mogelijk zou moeten zijn en (indien een map beschrijfbaar gedeeld op een Windows computer) je dan data vanaf de NAS veilig zou moeten kunnen stellen richting die Windows computer.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan