RPC-Server niet kunnen starten na McAfee-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hfoppen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 nov 2000
Beste mensen,

de laatste dagen regelmatig zitten kijken/lezen/proberen n.a.v. de meldingen van McAfee. Bij iedereen (b)lijkt het weer te werken, behalve bij mij.

Ik heb hier McAfee Enterprise 8.7.0i en op dit moment DAT-versie 5891.0000 (gemaakt op 13/02/2010).

Wat ik ook doe (extra.dat kopieeren, svchost vanaf ander systeem) het maakt niets uit. Ik krijg steeds weer het probleem "RPC-Server niet te starten").

Nu heb ik weer ergens gelezen dat dan de locator-service niet gestart zou zijn. Oke, ik kijken en inderdaad. Maar ga ik die starten krijg ik:

"Kan de Remote Procedure Call (RPC) Locator-service op Lokale computer niet starten.
Fout 1068: Afhankelijkheidsservice- of groep kan niet worden gestart".

Bij het starten van de RPC:
"Kan de Remote Procedure Call (RPC) Locator-service op Lokale computer niet starten.
Fout 3: Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden".

Systeemherstel kan helaas niet en opnieuw het systeem installeren is helaas ook niet echt een optie gezien de hoeveelheid (belangrijke) data. Iemand die me toch nog weer op weg zou kunnen helpen/????

'k Hou het maar ff voor gezien...overal en nergens naar zitten googlen, maar nog niet een oplossing gevonden!! Hoe moeilijk kan het zijn :S :(....

Laatst bewerkt:
Wat nou fresh install waarom niet vrezen voor een andere antivirus beschermer?:thumb:

oplossing

heb hier ook last van gehad. dit is de oplossing

Using Manual Restoration Steps
Home users can use the following steps to restore SVCHOST.EXE on computers affected by DAT 5958.

NOTE: If you used the automated tool successfully, you do not need to perform the steps in this procedure.

Start your computer in Safe Mode (When starting press F8 and pick Safe Mode).
Open My Computer.
Navigate to C:\Program Files\McAfee\VirusScan\DAT\5958.0.
Delete the files inside the 5958.0 folder (if there are any).
Press the CTRL, SHIFT, and ESC keys at the same time to open Task Manager.
Click File, New Task (Run...).
Type cmd and press ENTER.
In the command prompt window type:

copy %systemroot%\system32\dllcache\svchost.exe %systemroot%\system32\

Press ENTER.
After the copy is completed, restart the computer.
After the computer restarts, right-click the M icon and manually check for an update to get the new DAT files.

@Webster18 Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Mensen,

ik heb inmiddels een nieuw systeem gekocht en heb de harddisk in de nieuwe pc gezet als 2e schijf. Ben nu alle data aan het kopieeren en ga daarna nog wel wat dingen proberen om 'm toch nog aan de praat te krijgen.

Zat aanschaf van nieuw systeem steeds voor me uit te schuiven, dus ik bekijk het nu maar positief dat dit iig is gedaan :).

Zet de vraag op opgelost! Bedankt iig voor de reacties/suggesties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan