RPC-service uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jandee

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Hallo
Sinds zondag heb ik last van een virus, vermoedelijk een variant van een reeds bestaand virus. De toegang tot internet wordt geweigerd, er komt geen verbinding tot stand (mxstream) en ik krijg de mededeling dat NTAUTHORITY/SYSTEM het systeem binnen 60 seconden gaat afsluiten, omdat de PRC-service niet goed meer werkt. Kan iemand mij vertellen welke worm c.q. welk virus dit betreft en waar ik een reparatietooltje kan halen? Alvast bedankt.

Mijn dank is groot en grenzeloos. Wat zou een cyberwereld zijn zonder mensen die elkaar bij problemen helpen. I ow you one.:thumb: :thumb:

Ik heb de vraag heropend, omdat gebleken is, dat het niet om de virussen blaster of sasser gaat. Fixtooltjes er op los gelaten, maar die vinden deze virussen niet.
Heb zelf ook nog bij virushelp rondgekeken, maar ik kan geen rechtstreekse ingang vinden welke aangeeft om wat voor virus het zou kunnen gaan. Iemand nog een ander idee? Bedankt alvast.

Het probleem begint merkwaardige vormen aan te nemen. Alles geprobeerd tot nu toe, systeemherstel uitgeschakeld, in veilige modus geprobeerd met symantec-tool om blastervirus te verwijderen, de software van Microsoft herkent niets, bitdefender kan hem ook niet vinden, Stinger van Macfee kent hem ook niet. Op mijn werk een systeembeheerder naar laten kijken, maar die komt ook niet verder.
Het opstarten nam altijd slechts enkele seconden in beslag, nu ongeveer 4 a 5 minuten.
Googelen levert alleen maar op dat het om het blaster-virus gaat, de beschreven mogelijkheden om te verwijderen heb ik intussen bijna allemaal uitgeprobeerd. Hier snap ik werkelijk niks meer van. Iemand anders die zich reeds eerder hierop stuk gebeten heeft? graag hulp. Dank.

als afsluiting; heb systeem terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen. Daarna ook meteen de nodige beveiligingen, incl. SP2, er op gezet. Draait nu weer goed. Met dank voor de tips. :) Ga de vraag nu sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan