Goeie avond beste pchelpmij-ers,
[even voorstellen; man 30+ doet domme dingen op pc en vraagt nu jullie hulp
]
Onlangs bemerkte ik dat nadat ik op internet geweest was, mijn pc zeeeeeer traag reageerde.
Enig speurwerk later kwam ik op het "limieuse idee", dat dit aan de services rpc moest liggen...
Daar zat vast en zeker een trojan!
Tja en wat anders kun je dan logischerwijs bedenken... inspecteren die handel.
Nou die inspectie is behoorlijk een eigen leven gaan lijden, zeg maar...
Wat heb ik gedaan... Ik heb via services de rpc verandert, van deze acount, naar lokale systeemacount.
Ik dacht als t niet goed is, kan ik dit wel herstellen door op te starten in veilige modus.
Mooi niet dus!!
Nu krijg ik bij opstarten pc zo'n vier minuten te zien dat rpcss wordt gestart. (toch een trojan?)
Vervolgens start de pc verder op, dit duurt ongeveer twee minuten...
Rechts klikken- eigenschappen aanroepen in servives lukt niet meer. (daar ging ik dus wel vanuit)
slepen, copieren en zoeken in windows ook niet.
Tweede os geinstaleerd (xp-pro), in de hoop via deze, de services van home te kunnen benaderen.
Nog niet gelukt, maar al zeg ik t zelf, niet gek bedacht, toch?!
Mijn vraag; weet iemand of dit te hersellen/ corigeren is, en wil je mij hierbij helpen?
Pc os: windows xp home edition service pack 3 Alle patches, maar of dat nu..
nouja, hierna begon de ellende!
In iedergeval bedankt, dat je dit allemaal hebt willen lezen! En als dit in de verkeerde topic staat, bvb mijn
Vriendelijke groet,
speratus.
[even voorstellen; man 30+ doet domme dingen op pc en vraagt nu jullie hulp

Onlangs bemerkte ik dat nadat ik op internet geweest was, mijn pc zeeeeeer traag reageerde.
Enig speurwerk later kwam ik op het "limieuse idee", dat dit aan de services rpc moest liggen...
Daar zat vast en zeker een trojan!
Tja en wat anders kun je dan logischerwijs bedenken... inspecteren die handel.
Nou die inspectie is behoorlijk een eigen leven gaan lijden, zeg maar...
Wat heb ik gedaan... Ik heb via services de rpc verandert, van deze acount, naar lokale systeemacount.
Ik dacht als t niet goed is, kan ik dit wel herstellen door op te starten in veilige modus.
Mooi niet dus!!
Nu krijg ik bij opstarten pc zo'n vier minuten te zien dat rpcss wordt gestart. (toch een trojan?)
Vervolgens start de pc verder op, dit duurt ongeveer twee minuten...
Rechts klikken- eigenschappen aanroepen in servives lukt niet meer. (daar ging ik dus wel vanuit)
slepen, copieren en zoeken in windows ook niet.
Tweede os geinstaleerd (xp-pro), in de hoop via deze, de services van home te kunnen benaderen.
Nog niet gelukt, maar al zeg ik t zelf, niet gek bedacht, toch?!
Mijn vraag; weet iemand of dit te hersellen/ corigeren is, en wil je mij hierbij helpen?
Pc os: windows xp home edition service pack 3 Alle patches, maar of dat nu..
nouja, hierna begon de ellende!
In iedergeval bedankt, dat je dit allemaal hebt willen lezen! En als dit in de verkeerde topic staat, bvb mijn

Vriendelijke groet,
speratus.
Laatst bewerkt: