RPCSS / Runtime Error (Win 98 SE)

• Onderwerp starter Onderwerp starter bas3
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bas3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jun 2004
Na zone alarm geprobeerd te hebben te updaten, krijg ik sinds 30 mei een foutmelding in windows 98 SE op mijn laptop; en kan ik ook géén verbinding meer maken met internet:

------------------------------------------------------------------------
Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: C:\\windows\system\RPCSS.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in an usual way. Please contact the application's support team for more information.
------------------------------------------------------------------------

Ik heb geprobeerd na te kijken wat het is; maar via zoeken op internet o.a. bij Microsoft krijg ik wat te lezen over dat het wat met beveiligingsproblemen Windows 2000 of XP te maken zou kunnen hebben en niet met Win 98 ook kan ik er geen reparatie-programmaatjes over vinden.

Ik heb via redelijk recente virusscanners niets gevonden op mijn laptop, heb via Symantec virus removal tools (weliswaar niet direct voor Win 98) laten draaien van Blaster , Beagle en Sasser. Die vonden ook niets.

Wie weet hoe ik RPCSS.exe (=Remote Procedure Call ...... of zoiets) weer goed kan krijgen en weer kan internetten etc. ?

welke versie van zone alarm gebruikte je en welke heb je nu?

ik had zone-alarm free versie 4.x (de meest recenste) en wilde updaten naar versie 5.x zoals ik ook melding daarover kreeg.
Heb nooit problemen gehad met updaten bij zone-alarm maar inmiddels begrepen dat de nieuwe versie 5.x bij veel meer mensen tot problemen heeft geleid.

Heb inmiddels dus zowel de (half werkende) versie 5 als versie 4 ge-uninstalled. Dus daar zou het niet meer aan kunnen liggen.

Heb ook gelezen dat als je zone-alarm wel weer zou willen installleren je je aan alle kanten je computer grondig moet ontdoen van (allerlei restantjes) van zone-alarm.
Dit laatste schoonmaken weet ik niet of dat bij mij het RPCSS / Runtime probleem wel zal oplossen denk het niet.

Omdat ik ook niet op internet kan, kan ik ook niet nalezen wat erover Zone-Alarm de laatste stand van zaken is.

Hopelijk weet jij of iemand anders wel wat ik verder zou kunnen doen: ergens reaparatie-bestandje voor win 98 voor RPCSS ophalen of aan instellingen wat aanpassen of ....

Laatst bewerkt:
wie weet raad; probleem is nog niet opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan