In het verleden, z'on twee jaar geleden heb ik eens een programmaatje gemaakt in Delphi 7. Met dit programmaatje kon ik de individuele pinnen van een RS232 poort aansturen en uitlezen. Zo kon ik een 12 bit AD convertor uitlezen. Het heeft tijden naar volle tevredenheid gedraaid. Onlangs heb ik mij weer eens op deze materie gestord. Tot mijn grote verbazing werkt het programma niet meer en kan ik met geen mogelijkheid de individuele pinnen van de RS232 meer aansturen. Om de pc poorten in WindowsXP aan te kunnen sturen moet er een dll file in de directorie Windows/system32 staan. In mijn geval "IO.DLL". Dit is allemaal in orde.
Ik denk nu zelf dat het iets te maken heeft met de update van WindowsXP naar service pack 3. Het kan ook zijn dat het te maken heeft met het feit dat ik een volledige versie van Delphi 7 heb geinstalleerd. Zeker ben ik daar niet over. Vroeger werkte ik met een studenten versie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij uit de droom halen?
Ik denk nu zelf dat het iets te maken heeft met de update van WindowsXP naar service pack 3. Het kan ook zijn dat het te maken heeft met het feit dat ik een volledige versie van Delphi 7 heb geinstalleerd. Zeker ben ik daar niet over. Vroeger werkte ik met een studenten versie.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij uit de droom halen?