[RSA] Public en Private Key Genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakelsevv

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Ik werk met het programma WinSSHD en wil via een Java programma connectie leggen via SSH. Nou lukt de connectie uitstekend, alleen is de opdracht om dit te doen via RSA.Alleen moet ik een public key toevoegen aan WinSSHD en de private key hebben bij het java programma. Helaas weet ik niet exact hoe ik dit moet aanpakken of hoe ik bij die Key's kom.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Bakelsevv

Met WinSSHD heb ik een RSA Server die verbindingen kan accepteren. Nu moet ik vanuit een Java programma zelf een connectie opzetten door middel van RSA (privatekey) en moet de Host al een publickey hebben. (Als ik me niet vergis)

Dus als ik de sleutel in het java programma invoer (een file) dan moet ik daardoor verbinding krijgen met de WinSSHD. Nu krijg ik de verbinding zonder RSA wel voor elkaar. Alleen weer ik niet helemaal hoe ik het moet aanpakken met RSA.

Dus als iemand mij hiermee zou kunnen helpen of een goede tutorial heeft?

Met WinSSHD heb ik een RSA Server die verbindingen kan accepteren. Nu moet ik vanuit een Java programma zelf een connectie opzetten door middel van RSA (privatekey) en moet de Host al een publickey hebben. (Als ik me niet vergis)

Dus als ik de sleutel in het java programma invoer (een file) dan moet ik daardoor verbinding krijgen met de WinSSHD. Nu krijg ik de verbinding zonder RSA wel voor elkaar. Alleen weer ik niet helemaal hoe ik het moet aanpakken met RSA.

Dus als iemand mij hiermee zou kunnen helpen of een goede tutorial heeft?

snel in elkaar gestopt dus mogelijks nog kleine fouten.
Vervolgens maak je best dat je een criptie interface aanmaakt en maakt dat je een parameter met de criptie hebt zodat je snel kan veranderen van criptie Bespaart je een hoop moeite nadien Bij eventuele vernieuwde beveiliging of achterhaalde beveiliging.
indien je het niet snapt eff oo doornemen of een mail adress nalaten dan stuur ik je wat meer inf
PHP:
package rsasecurity;

import java.math.BigInteger;
import java.security.SecureRandom;

public class Rsa {
        private BigInteger n ,d,e;
        public Rsa(int bitlen){
            SecureRandom r = new SecureRandom();
            BigInteger p = new BigInteger(bitlen/2,100, r);
            BigInteger q = new BigInteger(bitlen/2,100, r);
            n= p.multiply(q);
            BigInteger m =p.subtract(BigInteger.ONE).multiply(q.subtract(BigInteger.ONE));
            e= new BigInteger("3");
            while(m.gcd(e).intValue()>1){
            	e=e.add(new BigInteger("2"));
            }
            d= e.modInverse(m);
        }
        public BigInteger encrypt(BigInteger message){
            return message.modPow(e, n);
        }
        public BigInteger decrypt(BigInteger message){
            return message.modPow(d, n);
        }