RTF bestand splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gelens

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Forumleden,

Wehkelijks krijgt een collega een RTF bestand aangeleverd. Aantal pagina's varieert van 20 tot 60 stuks.
Dit bestand wordt geprint en de bij elkaar horende stukken, gedeelte waar de pagina begint met crediteur tot de pagina waar weerrediteur staat, worden weer gescand en als separate bestanden verstuurd. Is natuurlijk niet de meest handige manier om het te doen.

Nu dacht ik met het volgende, is oa het werk van Octafish, een gedeelte van de oplossing te hebben.

Code:
Sub Splitter()
'------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
' splitter Macro
' Macro created by Doug Robbins to save each letter created by a mailmerge as a separate file.
'------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dim Letters As Integer, Counter As Integer
Dim DocName As String, sRange As String
Dim Pad As String, sNullen As String
Dim aRange As Range

DocName = "Brief "
Pad = "H:\Temp\Word\"

Letters = ActiveDocument.Sections.Count
Selection.HomeKey Unit:=wdStory
Counter = 1

While Counter < Letters
    ActiveDocument.Sections.First.Range.Cut
    Documents.Add
    Selection.Paste
    '-----------------------------------------------------------------------------
    'Naam samenstellen uit 1e alinea van tekst
    Set aRange = ActiveDocument.Paragraphs(1).Range
    DocName = aRange.Text
    If Right(DocName, 1) = Chr(13) Or Right(DocName, 1) = Chr(10) Then
        DocName = Left(DocName, Len(DocName) - 1)
    End If
    ActiveDocument.Sections(2).PageSetup.SectionStart = wdSectionContinuous
    ActiveDocument.SaveAs FileName:=Pad & DocName & ".doc", FileFormat:=wdFormatDocument, LockComments:=False, _
        Password:="", AddToRecentFiles:=True, WritePassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
        EmbedTrueTypeFonts:=False, SaveNativePictureFormat:=False, _
        SaveFormsData:=False, SaveAsAOCELetter:=False
    ActiveWindow.Close
    Counter = Counter + 1
Wend

End Sub

Helaas werkt het niet. Heeft iemand enig idee hoe dit werkend te krijgen ?
Helaas is het niet mogelijk om een RTF bestand mee te sturen. Krijg hierbij de melding dat het een ongeldig bestand is.Het is slechts 48 KB dus daar ligt het niet aan. Heb het nu als Word meegestuurd. De 1e pagina is onbelangrijk.
Het zou mooi zijn als de aparte PDF bestanden de naam krijgen van de tekst achter "crediteur". In dit voorbeeld "Naam 1" etc.

Bijlagen

Je kunt een rtf bestand zippen en hier plaatsen.

Ook als ZIP bestand krijg ik de melding : Ongeldig bestand.

Leuk om weer wat latijns te leren. Maar dat is volgens mij niet de bedoeling van deze site.
En het lukt dus nog steeds niet om een RTF zip bij te voegen. Zie bijlage.

Bijlagen

• Foutmelding RTF ZIP.PNG
    Foutmelding RTF ZIP.PNG
    11,2 KB · Weergaven: 30
Daar staat dat als je van het gezipte bestand de extensie (van extendere (L.)) 7z in zip wijzigt, het bestand wel geaccepteerd (van accipere (L.)) wordt.

en nu nog ervoor zorgen dat er een rtf bestand in komt te staan.

Het is een RTF bestand. Op jouw verzoek heb ik het hernoemd en daardoor onbruikbaar.

In plaats van het te hernoemen heb ik nu maar een ander ZIp programma gebruikt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan