• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

RTF naar excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hopman

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Goede morgen, Ik heb een RTF bestand wat overgezet moet worden naar een adressenbestand in excel of Word. Wie kan mij helpen ? Ik zal proberen het bestand mee te sturen. het bestand is 72 KB dus ik heb begrepen dat dit moet kunnen. Hoe kun je overigens zien dat je succesvol een bestand meestuurt ?
Vast bedankt
M.vr.gr.
Maarten

Ben benieuwt of het je gaat lukken! :D (het uploaden van je bestand).
Als het gelukt is staat je bestandje onder aan je bericht.

Goede morgen, Ik heb een RTF bestand wat overgezet moet worden naar een adressenbestand in excel of Word. Wie kan mij helpen ? Ik zal proberen het bestand mee te sturen. het bestand is 72 KB dus ik heb begrepen dat dit moet kunnen. Hoe kun je overigens zien dat je succesvol een bestand meestuurt ?
Vast bedankt
M.vr.gr.
Maarten

Ik denk wel dat je het eerst moet zippen vooraleer bij te voegen hier.

maarten,

een RTF-file is gewoon in Word binnen te halen.

steven

Dank je maar hierbij probeer ik het bestand bij te voegen.Ik selecteer en laat "uploaden"maar zie geen bestand onder aan mij bericht staan. ?!
Vast bedankt

Maarten

Zo te zien moet je je file eerst zippen (of hernomeen naar een bestand wat wel herkend wordt) voordat je hem upload mbv de knop beheer bijlage.

We wachten geduldig af.

zippen

Zo te zien moet je je file eerst zippen (of hernomeen naar een bestand wat wel herkend wordt) voordat je hem upload mbv de knop beheer bijlage.

We wachten geduldig af.
En..hoe zip ik in godsnaam ?
merci
Maarten

Maarten,

Ik heb geen voorbeeld nodig om je vraag te beantwoorden :p :

Zoals Steven al meldde, kun je de rtf-file in Word inladen. Dat moet je ook doen en dan opslaan als txt-file. Deze kun je openen in Excel en dan komt gelijk de wizard tekst importeren in beeld. De rest wijst zichzelf.

Groet,

Benoem uw bestandje naar .xls en dan kan je hem uploaden.

Voor zippen heb je een zip programma nodig, hiervan zijn er verschillende te vinden bv:
Winrar
Winzip
7-zip

Ik zou winRar aanraden, deze kan je voor een periode van 30 dagen geheel gratis gebruiken en na deze periode is het te gebruiken met een pop-up in het begin.

Succes.

word

heb nu in Word opgeslagen en kan verder. het meesturen ben ik nog niet uit. Toch vast bedankt
Groeten
Maarten

Maarten,

Ik heb geen voorbeeld nodig om je vraag te beantwoorden :p :

Zoals Steven al meldde, kun je de rtf-file in Word inladen. Dat moet je ook doen en dan opslaan als txt-file. Deze kun je openen in Excel en dan komt gelijk de wizard tekst importeren in beeld. De rest wijst zichzelf.

Groet,
Fantastisch het werkt bedankt !
Groeten
Maarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan