RTLDI.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
398
Hallo,

Monteurs van Chello hebben bij een kennis van mij een draadloze verbinding aangelegd. Vreemd maar waar, waarschijnlijk omdat een utp-kabel trekken naar boven op grote problemen stuit.
Router geplaatst, net werkkaart geplaatst, nog iets gerommeld. Hij doet het niet meneer er komt een andere monteur. Hij doet het nog steeds niet.
Het vreemde is dat het telefoonmodem het ook niet meer doet, dat wil zeggen, het maakt wel verbinding,(gebruikersnaam ed. worden herkend) doch internet kan de server niet vinden.
Ik denk dat een instelling bij netwerkverbindingen fout staat. Computer heeft windows98 Win98 opnieuw (erover) geinstalleerd in de hoop dat de instellingen hersteld waren. Geen resultaat.

Aanvankelijk kwam bij het opstarten de foutmelding: Kan wdmiutil.dll niet vinden. Heb ik gedownload en geinstalleerd, deze melding is weg, maar een nieuwe foutmelding luidt: failed to register with the Service Provider RTLDI.exe will terminate.
Wat betekent dit en waar kan ik het vinden ?

groet van Amaldo
 
Ik snap het even niet, heeft de monteur u geadviseerd om even op www.helpmij.nl te gaan kijken voor een mogelijke oplossing?

Betreffend persoon/maatschappij moet toch een werkend product afleveren?
 
Dacht ik ook, maar niet dus.
Tja en dan probeer je te helpen.
 
Kan RTLDI.exe ook te maken hebben met Chello ?
Om een draadloze verbinding te maken is ook iets van Chello geinstalleerd.

Amaldo
 
Geen flauw idee.
Google ken dit bestand niet eens.
Klopt de bestandsnaam precies?
 
Ik kon het ook niet vinden. Engels talige sites verwijzen naar oa. Linux, maar daar is geen sprake van.
 
(Vervolg van deze thread.)

Het lijkt erop dat Windows niet volledig ge-update is.
Ik gebruik zelf ook Windows 98 SE en die is van alle updates voorzien. En ik heb versie 3.0.8449.0 van Atl.dll en niet versie 3.0.8168.0.
Het vervelende is dat ik geen oplossing weet (behalve een schone installatie).
Als je geen verbinding kunt krijgen doordat je essentiële updates mist, kun je die updates ook niet ophalen. En als je de updates niet kunt ophalen kun je geen verbinding krijgen. :(
Mocht je op een of andere manier toch verbinding kunnen krijgen, dan zou ik eens kijken of er updates beschikbaar zijn.
Je zou ook kunnen proberen Atl.dll versie 3.00.9435 hier te downloaden.
Zet het bestand in C:\Windows\System en kijk of je IE dan wel kunt herstellen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ATL versie 3.0.9435.0 gedownload en geinstalleerd, maar nu melding dat atl.dll, proctexe.ocx, dxtrans.dll, dxtmsft.dll en thumbvw.dll zijn nie geinstalleerd of beschadigd.
Een lagere versie dan 9435 gaf ook geen uitkomst en na sfc ook niet.
Ik neig ook naar een nieuwe installatie, maar van dat experimenteren leer je weer.

groeten van Amaldo
 
Geplaatst door amaldo
maar nu melding dat atl.dll, proctexe.ocx, dxtrans.dll, dxtmsft.dll en thumbvw.dll zijn nie geinstalleerd of beschadigd.
.....
Ik neig ook naar een nieuwe installatie
Ik heb ooit een soortgelijke situatie gehad. Oplossing van het ene probleem leidde tot meerdere andere problemen. Oplossen daarvan idem.
Misschien heb je iets aan de bijlage. Als ik een schone installatie uitvoer volg ik deze procedure en daarna draait mijn systeem als een trein.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan