rtlgina.dll bestand verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

recep1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Berichten
1
Hallo,

ik wilde het welkomstvenster aanpassen; hiervoor dien ik de aan- en afmeldingsopties te selecteren. Hier kon ik echter niet naar toe omdat ik de volgende melding krijg:

Een onlangs geinstalleerd programma heeft het welkomstvenster en Snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld. U kunt het programma verwijderen als u deze functie wilt terugzetten. U kunt het programma eventueel mbv de volgend bestandsnaam identificeren: RtlGina2.dll

Het is me toch gelukt deze bestand te verwijderen, ik had hem geknipt uit de :C bestand en program files, en heb het geplakt op de bureaublad, waarna ik het gewoon in de prullenbak kon doen. Vervolgen heb ik het prullenbak leeggemaakt en de PC opnieuw opgestart.

Nu start mijn PC niet meer omdat het de rtlgina.dll bestand niet kan vinden. Er komt een foutmelding bij het opstarten en het vraagt om het pc opnieuw op te starten. Ik kan er verder niks mee doen in plaats van elke keer opnieuw opstarten. Iemand die mij misschien kan helpen???????

MVG
 
Ik neem aan dat je Xp gebruikt. Is dat niet het geval, dan kan het zijn dat onderstaande informatie niet werkt bij jou.

Probeer eerst in Veilige modus in te loggen: Dus druk herhaaldelijk op F8 toets zodra het BIOS scherm voorbij is. Kies Veilige modus. Op de vraag of je een herstelpunt wilt terugzetten, beantwoord die negatief.
Zodra volledig in Veilige modus opgestart, doe Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(let op: Er staat o.a. Windows NT in de sleutel, blader dus correct...)
Verwijder in het rechter deelvenster de waardenaam Gina. Daar zou dat RtlGina2.dll in genoemd moeten zijn die je nu niet meer op je computer hebt.
Sluit regedit, en herstart de pc op de normale manier.

Kun je niet in Veilige modus opstarten, probeer dan:
Brand een Hiren Boot-cd. De download-link staat onderaan de pagina, het .ZIP bestand uitpakken zodat je het .ISO bestand op de harde schijf hebt staan en het .ISO bestand branden met Nero (zie hier) of met ImgBurn ("Write image file to disc")
Start nu de pc op vanaf die Hiren Boot-cd en kies Mini Windows XP. Zodra opgestart dubbelklik HBCD Menu. Klik in HBCD Menu op Menu -> Registry -> Registry Editor PE
Blader naar de Windows map en druk Ok.
Hierna worden 4 vragen gesteld (over SAM, Security, Software en System). Beantwoord ze met Ok. Beantwoord de vraag hierna over ntuser.dat met No.
Ga in de registry editor PE naar de sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\_REMOTE_SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(let op: Er staat o.a. Windows NT in de sleutel, blader dus correct...)
Verwijder in het rechter deelvenster de waardenaam Gina. Daar zou dat RtlGina2.dll in genoemd moeten zijn die je nu niet meer op je computer hebt.
Sluit registry editor PE, en start de pc op een normale manier op (dus zonder de Hiren's boot-CD erin).

We horen wel of een van bovenstaande tips een oplossing geboden heeft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
heb hetzelfde probleem.

Bijkomend probleem is dat ik geen pc ter beschikking heb waarmee ik een cd kan downloaden.
dus ben ik genoodzaakt te herstellen.
Echter gaat dit niet, bestand wordt niet gevonden bij de herstelopties.

rtlgina.dll wordt niet gevonden in de 1386 map op de cd.

wat nu?
ps: de pc waarop ik nu reageer, is een zo'n klein lappie, zonder een cd aan boord.
 
Laatst bewerkt:
@CapSparrow:
Kun je wel in Veilige modus inloggen?
Zodra volledig in Veilige modus opgestart, doe Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
(let op: Er staat o.a. Windows NT in de sleutel, blader dus correct...)
Verwijder in het rechter deelvenster de waardenaam Gina.[...]
Sluit regedit, en herstart de pc op de normale manier.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan