(Rubber)voetje van laptop ongelijk, kan / hoort dit? (lees maar)

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Berichten
65
Hallo fijne helpers / helden,

Misschien een beetje een aparte vraag:

ik heb sinds gister een MSI GP62-2QD. Een behoorlijk geprijsde laptop ( € 999,00 ). Nu merk ik dat het rubberen voetje (rechts, de eerste. gezien met het zicht op toetsenbord) geen contact maakt met het bureau. De andere 3 staan stevig op het bureau, alleen die ene net een millimeter niet.

Wat krijg ik nu als ik een flink verhaal op de num-pad moet doen, is het getik dat het voetje op het bureau klappert. Het is wel allemaal minimaal, maar aanwezig. En als je er op gaat letten is het super irritant.

Ik wil totaal geen "zeikerd" zijn, maar de laptop heeft me veel geld gekost (lang gespaard) en ben er zuinig op. Daarom zou ik graag willen weten of dit normaal is (veel voorkomend) of dat ik een laptop heb met een fabricage fout.


Thanks helden / helpers voor jullie input over dit, hoop gauw wat te lezen.

Groeten,

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Hoi trucker ....:thumb:


Dat die van mij is ... ik zal wegens een vlekje terug gaan om zoiets te vermelden, :( vooral ook wegens een korte pootje bij zo een dure laptop ..

P.S. jij bent helemaal geen zeikerd, dat is gewoon nieuw ding en ook in orde helemaal moet of hoort in orde te zijn, ik zal dus geen andere pootje willen ( ALS maar pootje inderdaad korter is ! ! ) maar andere ( dezelfde ! ) laptop ...
 
Laatst bewerkt:
Als je toch niet tevreden bent.. is er maar een weg, terug naar de winkel.
Immers het irriteert jou en wat wij er verder van vinden is vaak persoonlijk, de een wel de ander vindt het NOK.
Waarom langer wachten dan noodzakelijk?
 
Hoi,

Misschien buroblad niet vlak al eens ergens anders geprobeerd?
 
Je tafel kan de oorzaak zijn, zoals Modag al oppert. Ik zou er zelf wat onder plakken, dan is het ook over.
 
Hoi Raymond,

Niks je een zeikerd voelen. Ga gerust terug naar de winkel. Die laptop hoort netjes vlak te staan. Denk daarbij ook aan de levensduur. Een wankelende laptop kan best later eens problemen gaan geven en dan krijg jij de bal straks teruggekaatsd.

Dan denk ik nog niet eens aan de prijs. Voor die prijs had dat rubber voetje nooit door de kwaliteitscontrole mogen komen. En zonder die prijs ook niet trouwens.

groet,

Erik
 
Hoi Erik,

Ja ik zat daar gister nog aan te denken. Tot dat ik vanmorgen toch nog is even ging kijken. Wat blijkt nou, als de laptop koud is (uit staat) dan staat de laptop gewoon met alle 4 de pootjes op de grond, en nu ik al enige tijd bezig ben en hij warmer word gaat het pootje los komen.

Zou het niet zo kunnen zijn dat de warmte dit veroorzaakt? Ik heb namelijk wel een stalen/metalen behuizing, zou dit niet meer "werken" met warm en koud dan het gebruikelijke plastic/kunststof ?


Bedankt voor jullie tips en adviezen mensen! :thumb:

Groeten,

Raymond
 
Raymond,

Het eerste wat ik dan zou doen is kijken hoe warm hij wordt! Een modern moederbord heeft sensors aan boord. Bij mijn tien jaar oude Toshiba laptop zelfs al:

Code:
just@just-Xub1404-A100:~$ sensors
acpitz-virtual-0
Adapter: Virtual device
temp1:        +48.0°C  (crit = +106.0°C)
temp2:        +45.0°C  (crit = +106.0°C)

coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0:       +41.0°C  (crit = +100.0°C)
Core 1:       +45.0°C  (crit = +100.0°C)

Dit is in Linux. De machine draait al uren met de alleen de browser en de email aan. Bij 80o ga ik hem eens ontstoffen. 100o heb ik nog nooit meegemaakt en ik gebruik hem gerust tot het uiterste. Die van jou is nieuw, dus het ontstoffen moet niet nodig zijn.

Hoe zoiets in Windows moet weet ik niet precies, maar om te beginnen zou ik eerst maar eens gewoon voelen en anders rap een programma installeren om die temperaturen te bekijken. Ik heb weleens gehoord van Speccy: http://www.piriform.com/speccy maar daar heb ik geen enkele ervaring mee.

Ik ben benieuwd!

Erik
 
Hallo

Een metalen behuizing (aluminium) kan inderdaad ongelijkmatig uitzetten ...

1 mm kan , en is volgens mij aanvaardbaar ...

Controleer de T° van c.p.u./g.p.u. alsook h.d.d.

Een melding maken van dit "probleem" zou ik toch zeker doen.

Het trillen/bewegen van de ganse laptop kan funest zijn voor de totale levensduur van de laptop (leeskopppen die kontakt maken met de platters)

Je kunt er uiteraard voorlopig een dubbegevouwen blad papier onderleggen om het minuscule hoogteverschil op te vangen ...

Peter
 
Hallo,

Een beetje late reactie. Dit komt door alle drukte en het tijdelijk missen van mijn laptop.

Na het bericht van Peter, wat de trillengen etc. kunnen doen met de laptop heb ik toch meteen besloten dat ik de laptop om ging ruilen. Gelukkig had ik de laptop bij de welbekende Wehkamp aangeschaft. Hier heb je een product 14 dagen op zicht en kon deze probleemloos geruild worden.

Nu ik dezelfde laptop weer heb kan ik wel concluderen dat er ergens in de laptop, die retour is gegaan, een fabricagefout zat. De nieuwe laptop die ik heb gekregen blijft netjes "met beiden benen aan de grond" staan. Ik heb de nieuwe laptop flink belast zodat er genoeg warmte vrij kwam, desondanks vertoont de nieuwe niet dezelfde kuren als de vorige.
Kan helaas niet constateren waar de fout in de vorige laptop zat. Of dat nou in de behuizing zat of in andere hardware wat te warm werd.

Anyway, bedankt voor alle tips and trics. This case is solved. :thumb:
 
Hoi Trucker,

Goed nieuws, pluimpje voor Wehkamp en veel plezier met de laptop!

groet,

Erik
 
Hoi hoi Trucker :thumb:

Goed gedaan ! !

Zo doe je dat in ieder geval, het is NIET voor NIETS gezegd voor goede product moet je goed betalen ............. :confused: heh
Maar waarom zou ook het niet andersom moeten zijn ?? ....

Wehkamp ... heh ... jij bent trucker en bij Wehkamp dus zo dure spullen ?? :( ? en nog met een fout voetje ..

'tis uiteindelijk mooie reclame voor Wehkamp ...:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan