rubbish? Program Files (x86) / HeartelligenceGohase

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
1.192
Door een rare vorm van omstandigheden zit ik plotseling met een programaatje op m'n computer waar ik geen vat op kan krijgen.
Eerst was het EstimateSpeedUp, een soort idioot die om de haverklap m'n systeem wilt scannen op virussen.
Totaal geen behoefte aan, maar het was niet weg te branden.:(

Met heel, heel veel moeite (Rkill en Revo Uninstaller) was het eindelijk uit m'n register en ik dacht er van verlost te zijn.

Nou komt er toch weer zo'n popup, midden in een ander programma.
Ik ben gaan zoeken, en het schijnt iets te zijn onder de noemer:
Program Files (x86) / HeartelligenceGohase

Ik begrijp er geen bal van, niet weg te branden.
Alles geprobeerd, maar het komt niet voor bij m'n Apps, dwaalt achter elke virusscanner en is onvindbaar.
Behalve in het programma bestand.

Op internet gezocht, nergens te vinden. Het bestaat gewoon niet.
Nou ja, wel op mijn computer, maar bij verwijderen bijt 't zich vast als zijnde "op de achtergrond werkzaam".

Ik werk op windows11.

Is er iemand die er wel 'ns van gehoord heeft?
:mad:
 
Als malware scans niet helpen dan zou je een lijst moeten laten opstellen van alles wat er opstart op de computer.
Dat kan met AutoRuns van Sysinternals. De regels van programma's zonder geldig certificaat of van onbekende uitgever zijn al rood of paars.

Zoek onbekende namen met Google en in de zoekresultaten van forums. Er kan natuurlijk een trojaan zijn, die naar believen van alles gaat binnenhalen. Daarom zal je moeten afzien van verdachte programma's, zoals iets dat de computer sneller maakt of altijd de geschiktste driver helpt te vinden. Bij Apps en onderdelen staat misschien een programma wat je hebt genomen om een video te bewerken maar daarnaast allerlei andere onderdelen geïnstalleerd heeft. Dat kan allemaal verdacht zijn. Een verkeerde klik op Internet kan ook van alles doen en ik wijs wel eens op de kleine downloads die "download helpers" zouden zijn.

Misschien heb je op een Internet pagina een soort van scan laten doen. Wat uiteindelijk het beste is wanneer bovenstaande niet verder helpt, dat is terug gaan naar een systeemherstelpunt of een backup terug zetten. Als de naam goed is gespeld dan heeft Google en Duck Duck Go er inderdaad nog niet van gehoord maar het verdienmodel van Malware is dat het naar believen programma's kan introduceren en daarom kan het telkens terugkeren dus je moet op zoek gaan naar de oorzaak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hé bedankt, Alfred2!

ik zal er 'ns naar op zoek gaan. Ik ben nog niet zo thuis in win11. Ik kan er amper de weg vinden met Windows Defender.
Meer gewend aan winXp, ik weet het, nogal een grote sprong.
Veel dingen staan zover weggehaspeld dat ik er soms tureluurs van wordt.

Ik zal Autoruns van Sysinternals 'ns proberen.
EstimateSpeedUp stond zover weg in m'n register dat ik verbaasd was dat ik het er nog uitkreeg.

Bedankt!
:thumb:
 
Al een volledige scan met Defender gedaan?
En doe ook eens een scan met malwarebytes (gratis uitgave) https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
en de Emergencykit van Emsisoft: https://www.emsisoft.com/en/home/emergency-kit/

Voor beide gratis pakketten geldt: druk niet (per ongeluk) op de "koop nu"-knop :)

Overigens ben ik het met u eens dat Windows 11 qua uiterlijk niet om mee te werken is.
Ik heb daarvoor eens een handleiding geschreven hoe het er wat meer werkbaar uit te alten zien.
Die staat hier: https://sr-pc-hulp.nl/Windows_11_werkbaar_maken.pdf
Misschien heeft u er wat aan.
 
Laatst bewerkt:
scan het eens met adwcleaner. te vinden op malwarebytes.com
 
Zonder mening om voor of tegen cookies te zijn.
Klik hier voor recentere info over cookies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan