• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rugmarge excel? Bestand opent niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hamer87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Hallo allemaal,

ik hoop dat deze vraag toch niet ergens verstopt staat, want ik heb er al een hele dag aan besteedt om het antwoord te vinden. Mijn probleem is als volgt. Ik heb een bestand gemaakt in excel welke precies op 1 A4 past. Ik open het bestand op 4 verschillende computers en op 1 computer valt de sheet net buiten het A4 formaat. Nu heb ik zelf het probleem gevonden (in mijn ogen), namelijk een rugmarge. Als ik namelijk de marge op smal zet, krijg ik rechts een bredere marge bij afdrukken dan links. Op deze betreffende computer heb ik een nieuwe worksheet geopend en daar is deze marge ook afwijkend. Ter verduidelijking heb ik een printscreen gemaakt. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?Vraag liniaal.jpg

klinkt misschien een beetje gek maar je moet een standaard printer selecteren. en die moet op A4 staan.

dus: configuratie scherm -> printers -> stel hier een printer als standaard in, en controleer nog even of hij standaard op A4 staat en niet 'letter'.
hierna excel opnieuw starten.

Dankjewel voor je reactie. Ik heb standaardprinter geselecteerd en papierformaat gecontroleerd. Beide staan goed op computer, maar probleem blijft bestaan. Heb ook verschillende printers als standaard geselecteerd om te proberen, maar ook zonder resultaat. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Computer opnieuw opgestart en probleem is opgelost! Dankjewel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan