ruimte externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

c3826926

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2000
Hoi,

Ik heb een externe harde schijf van 320 Gig en de installatie is goed verlopen.

Als ik nu bijvoorbeeld een film van de vaste schijf naar de externe schijf wil zetten krijg ik de melding dat er te weinig ruimte op de externe schijf aanwezig is.

Ik gebruik Wind XP Pro.

Wie heeft hier een oplossing voor.

Alvast bedankt............Paul

Heb je de externe schijf al geformatteerd als ntfs?

domme vraag van deze kant,is ie wel geformatterd die externe schijf??

Je Externe schijf is waarschijnlijk als FAT32 geformateerd. FAT32 kan niet met bestanden groter dan 4GB overweg.

Even FAT32 converteren naar NTFS:
Hoewel de kans dat je gegevens verliest of beschadigt door conversie minimaal is, raden we je toch aan een reservekopie te maken van het volume dat je wilt converteren.

Het converteren zelf is niet zo ingewikkeld. Klik op Start en kies vervolgens Uitvoeren. Typ in dat venster "convert stationsletter: /fs:ntfs" (zonder aanhalingstekens). Stationsletter dien je te vervangen door de letter van het te converteren station bijvoorbeeld e (convert e /fs:ntfs). Voorafgaand aan de daadwerkelijke conversie zal Windows slechts nog vragen welke volumenaam je het station wilt geven. Het geven van een volumenaam is overigens optioneel. Je kunt bij deze vraag ook op Enter drukken, zonder een naam in te voeren.
Bron:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=305923&highlight=converteren

Hoi,

Bedankt voor de reacties en ik ga het formatteren .

Nogmaals dank..........Paul

Hoi,

Bedankt voor de reacties en inderdaad na het omzetten naar NTFS is het gelukt.dat ik daar niet zelf achter kwam.

Groetjes.....Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan