Ruimte maken op C schijf!

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Bij de indeling van partities heb ik een vrij kleine c schijf genomen waar windows op draait. Ik heb het idee dat ik flink wa 'onzin' files kan deleten om meer schuifruimte te krijgen. Zoals bijv. de .tmp files. Mijn vraag is of er nog meer .bestanden zijn die ik er af kan gooien zonder probleem. (ik wil nl niet direct de partities weer aanpassen..)

Je zou om te beginnen CCleaner ophalen,en installeren(zonder de Yahoo Toolbar) ,het starten en de boel eens op laten ruimen.

Ter aanvulling: hou het bij wat er in de twee bovenstaande adviezen staat. Ik vind het altijd gevaarlijk als iemand bij Windows XP over "onzin" files spreekt. Laat bijvoorbeeld alles in C:\Documents and Settings en in C:\Program Files staan. En samen met C:\Windows heb je dan eigenlijk de hele C-partitie wel gehad.

En wat noem jij een kleine C-partitie? Is die partitie 20 Gb en heb je nog 9 Gb vrije ruimte?
Dan kan je behoorlijk wat ruimte winnen door Mijn documenten op een andere partitie te zetten, maar dan wel op de door Microsoft voorgeschreven manier. Maak dan eers een map Mijn documenten, bijvoorbeeld op D. Vervolgens klik je rechts op Mijn documenten in je Startmenu, dan Eigenschappen. In het vervolgvenster klik je op Verplaatsen. In het "bestanden-zoek-venster" selecteer je die map D:\Mijn documenten en na wat overdrachtstijd is de gehele map verplaatst van de C- naar de D-partitie.

Laatst bewerkt:
Prima aanvulling, Boeing! Maar waarom krijgen we nu niet een kleine reaktie van de vraagsteller of hij tevreden is met onze antwoorden? Het valt me vaak op dat vraagstellers vergeten of zich niet de moeite doen om even een terugkoppeling te geven....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan