• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ruimte tussen grafiek en legenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
L.S.

Ik heb een grafiek (in Excel 2007) met legenda samengesteld uit een berg data. Ik vind echter dat de ruimte voor de legenda wat krap bemeten is. Het lukt me echter op geen enkele manier om die ruimte te vergroten. Is het mogelijk (en zo ja, hoe) om alleen de grafiek iets naar links te schuiven om de legenda beter tot zijn recht te kunnen laten komen?
En ja, de legenda kan er ook onder, maar dat wil ik dus niet.

gegroet,
mrt
 
Kan je het bestand hier plaatsen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Het is helaas veel te groot (4,5 MB). Ik kan wel iets snoeien, maar tot 100 kB (ingepakt) geraak ik zeker niet. Is er een omweg mogelijk?
 
Begrijp niet. Als ik klik op grafiekgebied, dan kan ik die probleemloos vergroten. Als ik vervolgens klik op tekengebied, dan ik die verkleinen, zodat er een zee van ruimte ontstaat met de legenda.
 

Bijlagen

  • verplaatste legenda.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 41
Dank Rob,

Ik wist dat het mogelijk moest zijn. Ik heb ook de oplossing gevonden: de achtergrond van de grafiek wordt gevuld met massieve maximale staven. Hierdoor kon ik niet bij de 'houdgreep'; deze werd weggedrukt. Door even de achtergrond aan te passen is het wel gelukt; vervolgens achtergrond weer teruggezet.

gegroet,
mrt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan