Ruis door boxen

• Onderwerp starter Onderwerp starter michiel117
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

michiel117

Hallo allemaal

Ik heb al hele lange tijd een ruis door me EXTERNE boxen > ik heb een kabel gelegt waar je normaal je coptelefoon instopt van mijn laptop naar de aux ingang van mijn stereo alleen als ik dit doe dan hoor ik een flinke ruis erdoor heen als je het liedje uitzet en de volume regeling op de versterker wat harder zet"

Als ik ditzelfde met mijn mp3 doe krijg ik prima geluid helemaal zonder enige ruis

Ik heb ergens gezien dat als je de channels uitschakeld en alleen de aux van je laptop aan laat staan dan kan het werken dus dat je alle uitschakeld verder (microfoon etc.) alleen heb nog geen idee of dit werkt en hoe ik dit moet doen.

Iemand die de oplossing heeft ik weet 100% zeker dat het niet aan mijn stereo ligt aangezien het wel werkt met een mp3

Alvast bedankt !:thumb:

Michiel Wopereis

Zoals jij het beschrijft zou het wel eens kunnen zijn dat je MP3speler een betere signaal/ruisverhouding heeft dan je laptop output..

Op zich niet vreemd, er word bij onboard materiaal behoorlijk wat bezuinigd op kwaliteit.... als er maar geluid uitkomt word er meestal gedacht..
Desalniettem is het een verschijnsel waar je vanaf wilt, voor een zo goed mogelijk geluid.
Hoelang is de kabel en heb je em zelf in elkaar "gebakken"?
Misschien wil een beetje contactspray op het kleine plugje spuiten ook wel helpen..

Heb het kabeltje zelf gesoldeerd idd, maar is er dan geen programmaatje voor die de ruis eruit kan filteren en een beter geluid uit de aux gang van mijn laptop kan sturen?

Mvg

Michiel Wopereis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan