Ruis externe usb geluidskaart 3D sound

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisconsin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 feb 2014
Berichten
3
Geachte lezer,

omdat ik laatst audio ingang van mijn computer heb vernield heb ik een externe geluidskaart gekocht.

Maar als ik mijn koptelefoon op deze usb geluidskaart aansluit hoor ik een ruis door het geluid net als een radio die net niet op de goede frequentie staat.
Als het afgespeelde geluid zacht vooral bij spraak is word de ruis heel duidelijk.
Maar bij het afspelen van luide muziek is de ruis bijna niet meer hoorbaar.

Nu is mijn vraag hoe kan ik er voor zorgen dat ik geen last meer heb van deze ruis.

Mijn setup Asus "laptop (win7)>3D sound model 95451> senheiser hd 205 koptelefoon"

Mvg,

wisconsin
 
welke usb geluidskaart heb je?
heb je het probleem ook als je de geluidskaart op een andere computer aansluit?
 
Hallo wisconsin,

Zo te zien gaat het om de 3D Sound USB geluidskaart. :)
Ik kan hier weinig over vinden maar wat ik kan vinden is niet best, denk dat deze kaart uit zich zelf al ruist.
Wellicht is een 'echte' geluidskaart een goed idee?

Wat je mogelijk kan proberen is een ander USB poort (of eventueel testen op ander computer wat dennisdennis12 al zei) en anders een gevoede (dus niet de voeding van de USB van de computer gebruiken) USB HUB. Maar ben bang dat dit met deze kaart weinig zal uitmaken.
 
Bedankt voor de reactie Bikerbilly en dennis dennis:thumb:,

Ik heb het 3d sound usb stekkertje op een andere computer geprobeerd(oudere pc met windows vista home), en daarop ruiste hij bijna niet:D.
Ik begrijpt dat het deels aan het stekkertje ligt want ja wat kun je voor 6 euro verwachten:shocked:(http://www.allekabels.nl/usb-adapte...pter-51.html?gclid=CIbY_J-p77wCFTCWtAodC0YAtA). Maar ik hoop toch dat er een manier is om te dat het geruis minder word:confused:, zijn er andere gebruikers die ervaring hebben met een soortgelijk stekkertje? of kan ik beter een nieuwe geluidskaart in mijn laptop laten schroeven. is dit een dure reparatie?

Groeten:thumb:, Wisconsin
 
Geluidskaart in een laptop zal bijna zeker een nieuw moederbord betekenen (nieuw laptop dus...).
Een extern USB geluidskaart is op zich wel een goede oplossing maar dan eentje van iets beter kwaliteit. :eek:
Voorbeeld
Dan nog kan de voeding via USB roet in het eten gooien. In dat geval zou een USB Hub met voeding kunnen helpen.
 
ohh, bedankt voor de reactie:thumb:,
jammer dat het repareren van de audio ingang lastig is.
maar mijn stekkertje ruist nog steeds. Laatst tilde ik de laptop op en viel het omhulzel om het stekkertje weg en krak, de hele printplaat verbogen:eek:n. Maar geluk bij het ongeluk het stekkertje doet het nog.:cool:..... maar ik denk toch dat ik een betere ga kopen.

Mijn tip voor mensen die zitten te denken om een 3D sound stekkertje te kopen, het werkt naar behoren maar de geluids kwaliteit is gewoonweg slecht.
Dus koop het alleen als je een goedkope oplossing wilt en je niet druk maakt om de geluids kwaliteitd. Je kunt het best direct na de aankoop even wat tape om heen rollen zodat de 3d sound stekker heel blijft :p.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan